Facebook gör det okej?

En sak som jag funderat på senaste tiden är hur mycket som igentligen är Ok på facebook?
Folk lägger ut var och varannan dag att de dricker ett glas vin, dricker en drink.
De lägger ut exakta kordrinater vart de befinner sig
Lägger ut fyllebilder, bebisbilder...
De skriver en hel dagbok över sitt liv de senaste 5 min för att uppdatera 20 min senare med vad de gör exakt då.

Vill vi verkligen veta att Pekka sitter och dricker en kopp kaffe för att senare ta tag i 2 dagar tvätt som han inte orkat med?
Eller att Ulla-Bella känner sig irriterad på sin man som inte gjort det och det ännu, men hon tänker ändå avnjuta kvällen framför Big Brother med ett glas vin?
Eller att Humle har blivit baktalad utav Dumle som sprider rykten över hela staden?

Börjar alla bli lite kändiskåta och vill att alla ska veta exakt vad som händer i deras liv?
Men vad söker de? Respekt? Tröst? Statuspoäng? Uppmärksamhet? Vänner?

Jag känner mer att det är tragiskt när människor hänger ut hela sina liv. Speciellt på en sida som äger allt du lägger ut och upp.



Vill vi verkligen att våran brist på uppmärksamhet ska omvandlas och dömmas av andra människor?
Let's face it! Människor njuter av andra människors tragiska liv och nedgångar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0