Tygmarknad

Igår åkte vi till sömmerskan för att fixa lite kläder.
Jag vill ha några kjolar och lite sådant. Och jag hade pratat med henne innan om att ta oss till tygmarknaden.
Och waaaow!
Det var coolt!

Tänk er ett litet bostadsområde, men istället för riktiga bostadshus så är det hus med, öppen planlösning? Heh
Iallafall, det var tygaffär efter tygaffäre, och det hade ALLT!!

Det blev väldigt svårt att hålla fingrarna i styr :S Men jag lyckades... Nästan.
Jag tänker inte berätta vad jag syr upp.

Iallafall.
Efter att vi beställt osv så bjöd sömmerskan och hennes man oss på mat, Peking anka. Och ooj vad gott det var.
Det jag dock inte förstår är hur de kunde överbeställa så otroligt mycket mat, fast att både Maria och jag sa att vi inte var hungriga.

Nåval, det var väldigt trevligt. Sen åkte vi till DVD affären och inhandlade några filmer vi ville ha, för att sedan ta oss hem till WU.

Det är väldigt påfrestande att sova hos någon annan. Iallafall när man bor såhär. Jag kan inte hänga upp mina kläder, utan har allt i två resväskor och 3 andra väskor. Idag fick jag sätta mig och packa ihop allting IGEN!
Men det är inte bara det.

Hon gnäller om att hon ska sova tidigt för att hon måste upp och till skolan, ändå så somnar hon inte förens 2 kanske. Sen röker hon i sängen, och eftersom jag ligger brevid så känner jag allt, och ja, jag har börjar bli ritkigt förkyld, och då blir det ännu jobbigare med röken.
Om dagarna bryr jag mig inte, det är hennes lägenhet, men om nätterna?

Inte OK.

Men men, det är bara 10 dagar kvar, och jag känner mig rätt så uppbokad fast att jag inte har någonting att göra. sitter och väntar på att få gå och simma nu, sen ska jag gå till Lush och sitta lite mer vid internet, och sen på middag med Jenn.

Fun fun fun som Beach Boys sjunger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0