Lanternfestival = SLUT PÅ FYVERKERIER!!!

Idag känns jobbet relativt bra. En sådandär härlig dag på något sätt.
Det har även varit någon dansk tvperson här som spelat in något om företaget. Jag har inte riktigt orkat lyssna, varvid jag inte förstått vad de pratat om, men jag får väll fråga lite snällt senare vad det handlade om.

Jag är SÅ LYCKLIG!!

Idag är det lanternfestivalen i Kina, vilket gör mig lyckligare än lyckligast, för nu är det slut på all galenskap som pågått i Kina under 2 veckor tid, nämligen fyrverkerierna är efter idag (eller om det var igårkväll) förbjudna att smälla ^^
Det kommer äntligen bli lugnt och skönt och behagligt igen.

Igår var det lite trubbel i paradiset efter lördagens fest. Tjejerna som skulle komma och städa kom inte, så min rumskamrat blev TOKIG och fly förbannad :)

Slutade med att jag inte ritkigt orkade med, så jag började städa, sen hjälpte hon mig. Tog oss 2½ timme att städa vardagsrum, kök, balkong och 2 badrum. Helt galet :S Saker satt fast i golvet och bordet.

Festen var iallafall jätterolig!

Sen var jag även och simmade 45 min igår, så idag har jag ont i axlarna.
Kvällen slutade onyttigt med mig och Jannicke i soffan ätandes ahlgrens bilar och dricka en drink eftersom vi varit duktiga och städat. Sen tittade vi på SOS sällskapsresan.

Nu är det alkoholförbud i 2 veckor innan Lushrush, sen är det alkoholförbud mars ut :)
bara så ni vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0