Frågan man INTE ställer.

Det finns många frågor man skämtar om att man inte ska fråga någon annan.
Såsom vikt? HUmm.... Och ja, nu kommer jag aboslut inte på någon, men ni förstår vad jag menar.

Frågan man aldrig ska ställa, eller ens sätta någon i sådan situation att man måste svara är följande:

Jag diskuterar med min Sambo Jonas om en kille jag träffade, som jag tycker är så galet söt, rättare sagt snygg.
Och han säger, Jamen snygg som min flickvän!
När hans flickvän står brevid!!!!
Så fort jag försöker prata med det med ett, Jamen han är fransman, iof kines, men han är så snygg!!
Så säger JOnas åter igen, Snygg som min flickvän...?!

Jag VILL inte svara på den frågan, för 1, jag tycker inte man ställer den på det sättet där man tvingar fram ett Ja, 2, jag tycker inte hon är snygg, hon är söt på sitt lilla speciella vis, men inte snygg eller vacker.

Så runt 3 gånger sätter han mig i situationen framför henne, där jag måste svara att hon ser bra ut, jag lyckas prata bort det 2 gånger, innan jag tillslut säger självklart.

Hur ofta är det inte någon visar sin nya pojkvän/flickvän på bild, eller när man träffat människan i verkliga livet, senare viskar och frågar vad man tycker om människan? Är Han/HOn inte jättesnygg??

- Mjoo.. inte min stil bara..
- Jamen självklart.. Finns han som mörkhårig också?
- Smaken är som baken...
- Du har tur du som hittat någon.

And so on.

Det är inte rättvist att sätta någon i en sådan sitts, där man måste svara på frågan.
Speciellt om man faktist inte tycker han ser bra ut?
Ingen vill höra att ens partner inte ser bra ut.

Och vet ni vad det värsta är??
Jag frågar också.. Är han inte sööööt?
Fast jag undrar om jag verkligen tänker så. Det känns inte som om jag gör det.


Så snälla, tänk er för när ni frågar.

(Kommer komiskt att tänka på om någon frågar om ens bebis är söt, kan man ens tycka något annat...?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0