Dödshjälp...

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article6804455.ab

Jag vet inte om ni har läst artickeln om Kim som vill ha hjälp att dö pga att hon ligger på en brits och kan inte ens andas själv. Hon får även  hjälp med allt om det var varannan timme dygnet runt.
Hon vill bli sövd så att resperatorn kan stängas av... Hon kommer aldrig bli bättre.
Vad ska de göra?

http://www.aftonbladet.se/debatt/article6798377.ab

I den jag la upp först, är det om en man som ville dö för 10 år sen när han blev förlamad, men som nu är glad att han inte fick hjälp.

Men oj, det är stor skillnad på deras fall. Den ena går långsamt mot sin död, och hennes kropps bryts ner steg efter steg, medans den andra kunde tränas upp och kan idag sitta och jobba and so on.

Nu har jag tappat bort vad jag egentligen skulle skriva.
Men jag tycker att hon har rätt att dö, och få bli sövd. Om till och med nära anhöriga erbjuder sig att hjälpa henne så har det gått för långt.  Men hon är vettig nog att säga nej till det eftersom de kan hamna i fängelse.

Tycker otroligt synd om kvinnan. Självklart förstår jag att det kommer bli problem om de börjar ge hjälp till 1 person. Men samtidigt, det finns många där ute med sjukdomar som bara kan sluta med en sak.
Tar de livet av sig får deras närmaste leva med någon slags "skam" att de tog livet av sig.


Jag ville bara säga att jag tycker hon borde få hjälp här, istället för att betala en massa pengar för att åka ner till Schwiez för att få hjälp. Kan hon inte bara få somna in med alla sina närmaste i Sverige, där hon har växt upp.



Nu Ska jag gå upp ur sängen, för vi ska gå och shoppa nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0