Räkna och Räkna...

Ja, jag har ju som mål att jag ska simma 45 minuter varje gång.
Men igår var jag så trött och seg i hela kroppen, så jag insåg att jag aldrig kommer hinna simma de 1200 m på 45 min om jag skulle simma sådär långsamt.
Så istället för att räkna varje långa minut, så började jag räkna varjen, och VIPS så hade 50 min gått.

Najs.

Dock måste jag få avreagera mig lite.
Bara Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite!


Kineser är något av de dummaste folk jag träffat ibland! De kan göra mig så hysteriskt irriterad och förbannad och ja. Arg.

Sensrio 1.
Man går på gatan och går mycket fortare än resten av befolkningen, då går det 5 kineser på rad i en takt som ja, inte ens min farmor gick så långsamt. Och så får man inte komma om!
Irritation.

2. Man går i tunnelbanan och ska upp eller ner för de där 54 trappstegen (ohja, jag har räknat dem)
Och så kommer man lite halvspringande när någon kines helt plötsligt tvärstannar mitt i trappen för att smsa, kolla väskan eller tusan vet vad. Och så blir de skitsura om man springer in i dem.
Konstigt!!

3. Kinser som ska åka 5 stationer men ställer sig ändå mitt framför dörren så alla som ska ur tåget innan denna människa får puttas och hålla på.

4. Kinser som inte låter folk komma ur tåget innan de stiger på, och så blir de sura om man fräser till att de ska flytta på sig.

5. 3 kineser som alla simmar lika långsamt, men bestämmer sig för att simma i bredd istället för på rad, så vi andra som faktiskt simmar inte kommer förbi.
BLAHA.


Och jag undrar egentligen vad kineserna säger när de kommer hem.
Idag har jag varit och "simmat" i 1 timme, när de simmar totalt ca 15 min och står och pratar och strechar resterande tid :S


Jag tror jag vaknade på fel sida idag :)
Skyller på PMS och mensvärk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0