Pinsamt.

Lite ja...
Jag sitter absolut inte och läser alla dessa modebloggar och tonårstjejer som blir rikskändisar genom att fläka ut sitt liv hur som helst.
Men någons blogg jag faktist läser lite sporadiskt är Alex Schulmans blogg.

Den är ibland riktigt rolig, och han skriver otroligt bra.
Jag ska kolla upp om det finns någon skrivarkurs när jag kommer hem, för jag skulle vilja lära mig att skriva bra och intressant. Som många påpekat och jag själv vet så har jag galet lätt för att bara flyga iväg och skriva massvis med text men lite innehåll.

Jag tappar lätt den så kallade röda tråden, vilket inte alltid är så bra.

Iallafall.

Jag skrev till min chef förut att danska är ett riktigt dumt språk.
Riktigt riktigt dumt. De stavar illa och det är inte logiskt?

Varvid han så checkt svarade.
Om inte vi hade gett tillbaka Sverige för några hundra år sen så hade ni lärt er det i skolan idag.

WHAT!! :P

Vilket mitt svar blev.
Ni må slå oss i fotboll, men vi skulle ha kicked you asses back then! (Kom inte på en bra översättning)

Varvid han skrattade lite smått.
-Jag har varit i Sverige och jag blev inte imponerad.

J- Man kan inte räkna Mamlö som att varit i Sverige.

Han- Nej, det är ju en dansk koloni.

J- Vi skulle ge dem till er gratis. Hela södra delen pratar roligt.
Sen ursäktade jag mig, men att jag blivit frustrerad på de nedrans manualerna jag får sitta och läsa. På danska, som jag sen ska översätta till svenska.
Och fast att jag använder mig av en översättningssida så blir det bara helt galet när man översätter.
Meningarna blir helt fel och det tar 10 min att komma på hur det egentligen ska vara.

Tufft jobb jag har ^^



Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA!!



ja vi ska nog vara glada att vi inte är danskar. sen är ju skåne en dansk koloni som har en del svenska invånare...



nu förstod jag vad du menade med kärleken!

HAHA!! trodde först du hade läst en bok och fattade ingenting, men när jag läste igenom inlägget förstod jag :)

kärleken= käkleden.

antar att du häpnade till och var tvungen att läsa det en gång till!

2010-01-27 @ 22:45:37
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0