Men Tokfin dag ju!!

Solen skiner, himlen är blå,
Oh vad det är skönt att leva dåå..

Okej jag kommer inte alls ihåg texten på den sången.
Men nu skulle bara veta vilket härligt väder det är i Beijing idag!

Himlen är som sagt blå, och jag kunde se bergen idag, och till och med se dem tydligt! Yeey!
Dock är det lite kallt, inte så farligt kallt, men det var så att min panna önskade att jag hade haft på mig en mössa när jag gick till tunnelbanan.

Min förkyldning är inte helt över än. Har precis suttit och hostat, och nysit och snörvlat.
Så nu tror nog varje kines på jobbet att de är smittade med Svininfluensa ;)

Jag var dum nog att gå och simma i helgen fast att jag var kall och frusen. Men jaja.
Det var skönt. Och jag har ju ingen huvudvärk idag. *Glädje*

Helgen har varit tråkig och sådär.
Fast att jag gick hem ifrån jobbet i fredags, och gick och simmade fast ja inte borde ha gjort, så när klockan närmade sig 22 så fick jag tokryck och kände mig nådigt ensam och uttråkad.

Så det hela slutade med att jag gjorde mig iordning och gick till Lush där folk spelade och sjöng.
Det var JÄTTEROLIGT! Jag har verkligen saknat känslan som blir frammåt 1-2 när folk har druckit lite för mycket och vågar sig upp på scen för att sjunga en lite truddilutt. (Har själv varit uppe flera gånger)

Lördagen var seg och lång, men jag påbörjade en ny bok, som jag faktist lärde mig en hel del utav.

Sen gick jag och simmade i söndags igen, och på kvällen gick jag till Open mic.

Mwaaah! Jason och Kaneen sjöng en sång som Jason skrivit som är så rolig.

Den handlar om att han suttit på Mc Donalds och pluggat när två kinesiska tjejer börjat diskutera om hur han ser ut. (Han är galet snygg, och amerikan) Då iallafall så säger den ena tjejen att han inte är snygg, för hans ögon är för stora och hans hy är för vit.

Och ja. Hela låten isig är så rolig, man måste nog höra den för att man ska förstå. Iof är halva sången på kinesiska, men Kaneen översätter den samtidigt, och hennes översättningar kan bli... Roliga. ^^


Tillbaka till jobbet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0