Diet + Rökning

Hade mamma nu varit hemma och läst min blogg hade hon nog satt i halsen när hon läste rubriken.
Vadå rökning?!?!?

Min mor åker på 1 veckas semster idag till någonstans jag inte minns vart. Så nu får jag inte prata med henne på en hel vecka :( Så det är nog bäst att jag ringer far min i eftermiddag och se hur han klarar sig.

Åter till rubriken.

Jag har bestämt mig för att gå en diet, plus ta tag i det här med simmande osvosv, och är nu inne på 3dje dagen.
De första två har inte varit så jobbiga, men idag känns det lite mer i kroppen, och smått ont i huvudet. Men det ska ju bli bättre efter tredje dagen? right?

Det svåra med att gå på diet när man bor i Kina är just att de säljer mat ute på gatorna. Överallt.
Det spelar ingen roll vart du går, hur du försöker gömma dig, de är ÖVERALLT!
Så ja, när jag går hem ifrån tunnelbanan så är det bara att stänga igen näsan, sätta på hög musik och gå fort som bara den :)

Nu till rökning. Natasja tyckte det var en kul grejj, även om hon tyckte det var galet. Så hon ska börja simma med mig, iallafall 1 utav de 3 gånger jag ska simma. (tis, tors och sön) Men för att vara ett stoooort stöd så har hon lagt av med rökning mitt i veckorna!

Ja för hon sa att hon vill partyröka, det vill hon inte ta bort, och då sa jag, det är okej. Vi ska ju på party bussen på fredag, och då kommer hon få röka och jag få dricka en drink. Blaha.

Förövrigt är kineserna på kontoret oroliga att jag inte äter. Och försöker få mig att äta med dem, och går inte med på att jag bara äter soppa, vilket jag försöker föklara att vi äter inte soppa på samma sätt som dem, och att jag visst blir mätt på den, men nejnej.
Soppa i Kina är ju som vatten, bara smaksatt, medans våra är... massa grejjor i :)

Åter till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0