Vad står Facebook för?

Ibland undrar jag faktist vilka som läser min blogg, så jag vet vilka som tar åt sig osv.

Men ni förstår, igår hände något konstigt...
Jag vill inte påstå att jag blev mobbad under min gymnasietid, jag trivdes bara inte med människorna, och jag hörde inte hemma där.
Det var en tid då jag hade otroligt dåligt självförtroende, och en massa saker hände i släkten som faktist påverkade mig mer än jag berättade.
Jag vill inte säga att gymnasiet var ett helvete, för det var det inte, men det var många gånger jag kände mig ensam.
Fast till stor det så valde jag det faktiskt själv.

Jag har ingen kontakt med människorna ifrån den tiden av skolan, visst jag är vän med några på Facebook, men inte mer än så.
Så igår hände något underligt. Den här människan som verkligen försökte tracka med fula kommentaret och lite ditt och datt addade mig på Facebook, ville bli min vän, efter 5 år.

Då sätter ju mina tankegångar igång och jag funderar på vad som hände med Facebook?
Är det till för att vi:
1. Vill visa att vi har en massa vänner?
2. Har något att komma med och se om den andra människan har misslyckats med dennes liv?
3. Man vill ha.. ehh.. kontakt?

Jag vet att jag har löjligt många vänner på facebook. Över 400 faktist. Och utav dem är det kanske 10 st jag råkat acceptera utan att ens veta vem människan är.

Skillnaden är att jag bor utomlands. Jag vet inte hur många människor jag har träffat på under mina 2 år här i Kina. Det kommer och går människor hela tiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0