Min första Tiger :D

Jopp!

Nu har jag fått min första Tiger!
Som ni alla vet så börjar kinesiska nyåret nu på lördag.
Eller ja, man börjar fira på lördag, men det är på söndag.

Och JAG är född -86, vilket är tigerns år. Sen infaller det var 12e år, så då gissar vi alla ut att jag fyller 24 iår = Stort år!

För det första är det stort att fylla 24 i Kina. Lite mer fest då, och så är det ju som sagt ens eget djur.
Så idag fick jag en tiger utav Tammy, Den är gul och ja, inte direkt söt, men ändå ;)
Ska se om jag kan sätta fast den på min väska sen *lycklig*

Det står 王 i pannan på den, som står för Kung, och så 福 på sidorna, som står för lycka.

Myspys tiger :)

Men jag ska gå och köpa mig en riktig tiger här någon dag. Måste ta tag i det innan lördag :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0