De längtar och väntar...

Det är 9 stackars kineser som sitter på kontoret idag.
Resterande har redan gett sig av och sitter långt ifrån Beijing nu.

De väntar och väntar... Väntar på att klockan ska gå så att de får ta sig härifrån och börja sin resa hem, hem till deras familjer som de flesta av dem inte sett på ett halvår.

Tror inte att någon av den egentligen vill sitta på jobbet idag. Jag förstår känslan.
Fast att det inte är något speciellt för mig, så pirrar det i kroppen.
Det är som en spänning i luften som man kan ta på.

Men jag beundrar dem. Dagen innan jag skulle åka hem till Sverige, satt jag och var frustrerad hela dagen, och fick knappt något gjort.
Att de kan sitta här och se så koncentrerade ut är... Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0