Dag 6: Galenskap!!

Okej. Så jag jobbar på 17de våningen.
Jag sitter just nu vid fönster (vi jobbar till kl 7 ikväll) och tittar ut på fyrverkerierna som smäller överallt.

Eller vänta! Jag tittar inte bara ut, jag tittar även NER på fyverkerierna?!
Inte undra på att vissa byggnader brunnit ner under kinesiska nyåret :S

De smäller verkligen inte högt över marken. 50-70 m upp.
Konstigt att man inte hör att fler skadar sig? Det är ju inte direkt att man hör ambulansen åka omkring.
De har dock en varningsvideo på tunnelbanan om vad man får och inte får göra. Men tror ni kineserna bryr ´sig om det eller?

Det har gått 6 dagar nu, och endast 4 kvar, sen är det slut på galenskapen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0