Tåget skriker...

Ja, eller tutar. Samma sak, iallafall på ett ungefär.

Jag var och simmade igår! Och ujuj vad skönt det var :) DOck så var det bara dryga 20 grader varmt i vattnet, vilket med tanke på hur varmt det är på land, så blev det iskallt. Jag höll på att dö.. Men oh andra sidan så 45 min senare så stod jag i en kokhet dusch och höll på att kokas istället...
Bra badhuset att ni väljer så härliga temperatur skillnader som ni gör.

Jag började jobba idag ^^
Det var otroligt spännande, dock lite jobbigt att ta mig genom hela staden, tar ca 50 min att åka tunnelbana dit jag jobbar. Då är det 2 byten inräknat.
Iallafall så gick det bra på jobbet, Eller ja, det var otroligt svårt, för jag vet knappt teckniska ord i svenska, här ska jag förstå dem på engelska eller danska. O shit! Men det gick faktist efter lite om och men. Jag måste be att få några saker förklarade för mig imorgon som jag absolut inte kunde hitta.
Jobbar med 2 eller om det är 3 danskar. Tror det är 3, bara det att 1 utav dem inte är där just nu. Sen är resten kineser.. Jag tror de sa att de var runt 60 men jag gissar mer på 30 st.
Otroligt gulliga är de iallafall, jag kommer få bra chanser att öva min kinesiska iallafall ;)

De 3 tjejerna, ja vi är 4 tjejer sammanlagt, tog med mig på lunch, och vi satt och prata om allt ifrån sagor till krigsfilmer, krigshjältar och Sverige. Och ja, lite engelska också. Allt var dock inte bara på kinesiska, så duktig är jag inte, men ändå en hel del ;)

Är du lite avis? ;)

Anyway. Jag tror jag kommer ha relativt trevligt på jobbet. KOmmer även vara ledig några dagar när Emelie kommer, sen fick jag ledigt 2 dagar när Martina, Tim o c/o kommer. De är ju faktist 4 så de klarar sig själva någon dag ;) Det vet jag.


Nu ska jag stänga av datorn och lägga mig och titta på någon serie tills jag somnar.

Hejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0