Mooncake, a.k.a Månkaka

Är något otroligt vidrigt.

Tammy kom och hämtade mig och sa att vi var tvugna att gå upp. Så jag följde med i tron på något bättre, typ utskällning av chefen eller så. Men nej.. Där stor kartongen jag absolut avskyr.. Jag försökte springa, jag försökte fejka ett svimanfall men Nej.

Så roligt skulle vi inte ha det.

En månkaka är något man äter under månfestivalen som är om 1,5 vecka. Det är ett tunt skal av någon söt deg och sen i den.. Usch.. usch usch så kommer det en massa med någon fruktsmak (jag valde jordgub, i hopp om att jag älskar jordgubbar) Men nej. Tänk er en mazzarin. Det där som i den.. Men tänk er dubbelt så mycket.. Men någon fruktsmak som smakar lite smått konserveringsmedel, och sen abra rent av sött.

Tänk er sen när man blir bjuden på en, och alla sitter och tittar på en när man ska äta den. Jag brukar göra mycket miner med mitt ansikte, vill inte ens tänka på hur det ryckte i ansiktet nu :)

Förstod inte riktigt vem det var som bjöd, men det var någon som bjöd alla kvinnor på jobbet.

Jag veeeeeet, man ska vara tacksam! Men jag hade hellre ätit korv!! Och ni vet att jag inte äter kort :S


Nu vet ni.. Föresten så gick jag inte hem. Jag stannar kvar och försöker lista ut hur jag ska översätta manualen. För jaaaa, jag är klar med hemsidan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0