Kinas luftvapen anfaller!!!

Shit!! Det är ungefär det enda jag har fått ur mig den senaste halvtimmen. Nu kan jag inte alls konsentrera mig.

Jag är fylld utav spänning, fylld utav nyfikenhet och förbaskat sur att jag inte har min kamera med mig!!!!

Vad som händer??

Man ser istort sett aldrig nåra flygplan sväva över Beijing, inte ens högt över. Vet inte riktigt varför, uppe i norr så kan man se något då eller då.

Helt plötsligt så fylls rummet av ett näst intill öronbedövande ljud. Själv känner jag igen ljudet ifrån när alla låga flygplan kommer över lilla Lusten i Askersund, men Kineserna? De rusar mot fönstret. Sen blir det tyst. Men inom 30 sekunder så kommer samma ljud igen? Är det något stritsplan som flyger runt stan?

Det tog mig 5 långa.. otroligt långa nyfikna minuter (jag kunde ju naturligtvis inte gå fram till fönstret och vara lika nyfiken som kineserna) innan jag lyckades se ifrån min fönsterplats vad som egentligen pågår utanför!!

Det är 3, nej 6? Vänta nu 9? Nej närmare hundra, (även kanske upp till 200??) helikoptrar och stridsplan? Som flyger i en stor cirkel över Beijing. De flyger i klumpar 3 och 3 eller 6 o 6. Jag kan fortfarande höra dem på håll och tack och lov att det är sol och klar sikt idag så jag ser någonting ifrån min fönsterplats på 17 våningen här i Dawang lu, sydvästra delen av Beijing.

Förstår ni hur stort de gör det här med nationalfirandet? Hur galet det är?
Förlåt att det är det enda jag pratar om, men det påverkar vårat liv så mycket.

På gatorna står det nu militärer lite här och var, oftast uppdelade 2 och 2, båda bär laddade vapen, automatvapen.
Obehaligt? Oh ja. LIte nervöskänslor? Ohja.

Jag är inte rädd eller så, jag funderar bara på vad det är som händer? Vad är det de räknar med ska hända? Vilka tror de ska göra någonting? Och framför allt. Vad kostar hela saken??

Här diskuterades det i Sverige om skattepengarna skulle gå till Viktorias bröllop eller inte, här är det inga diskusioner om vad man lägger pengarna på.. Frågan är bara, Hur mycket? Vad kommer att hända? Vad händer om någonting händer?

Os släng dig i väggen. Jag är glad att jag är i Beijing nu under nationalfirandet.


Nu måste jag fortsätta jobba. Jag hör vilket kaos det hela skapade i trafiken. Bilförarna står på tutorna och försöker ta sig fram...

Galet.. Bara så.. Galet


Kommentarer
Postat av: vivan

Jösses vad du får vara med om där långt borta från all ära och redighet.....spännande förstår jag!!!

Just nu har vi fullt upp i hmtj Lerbäck...hinner knappt andas...men det är så det är...Längtar till min semester, Stefan och jag åker till Egypien 17/11

skall bli så skönt!

Annars har det inte hänt något särskilt, mer än att polisen har plockat in 3 knarkare för innehav av harsch...de sålde tydligen med, och var påverkade vid körning....21,20 och 40 år var de...bra polisen har gjort ett bra jobb!!!

Ha det så bra och var rädd om dig!

Kramen/Vivi-Anne

2009-09-22 @ 09:55:15
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0