Jag blir glad...

Jag blir glad av att lyssna på Magnus Uggla - Jag mår illa..
Jag blir glad när tjejerna på mitt jobb säger att min kinesiska är bra, fast jag vet att de ljuger.
Jag blir glad när jag faktist förstår vad de säger.
Jag blir glad när jag tittar ut genom fönstret och knappt ser byggnaderna pga all smogg (vet inte varför)
Jag blev glad att jag överlevde tunnelbane resan hit, något jag inte trodde jag skulle göra där ett tag.

Ni förstår, att åka tunnelbana i Beijing mellan kl 7-10 på morgonen är något så förjäkligt.
Tänk er själva när runt 10 miljoner människor 10 000 000 människor ska förflytta sig under 3 timmar..
I wudaokou, linje 13 kommer det under dessa timmar ett nytt tåg varje minut. Kan ni då tänka er??
OM jag säger såhär att vagnarna är iallafall 25-50 m långa ( jag är hemskt dålig på mått) och så står man så packad att man inte kan röra sig över huvud taget.. man får inte upp armen, får man upp den får man inte ner den. Kan ni på ett ungefär tänka er hur det är då??

Idag när jag bytte tåg så förstod jag vart alla har tagit dessa bilder när man ser så mycket folk. Det är i tunnelbanorna.. sen har de bara genom datorn ändrat bakgrunden, för jag har verkligen inte sett såhär mycket folk i hela mitt liv.

På lunchen idag så gick vi och åt på något ställe som heter Hollywood. Åt stekt ris med något slags hackat oxkött i.. Smakade helt ok, fast lite väl mycket smak av olja.
Iallafall. Idag diskuterade jag och mina arbetskamrater varför man inte ska slå djur, vilket kineser alltid gör. Att jag har haft en häst en kanin.. hund, och katt.. och ja.. Fast den ena tjejen hade faktist haft en minigris så jag menar. dooooh!! Iallafall så satt vi och diskuterade att killarna ifrån norra kina inte kan laga mat, de är mera inne i systemet att det är kvinnogöra, medans killar ifrån söder är duktiga..
jag måste ta reda på om det stämmer..

Något roligt som kommer hända nu i framtiden!!!
Ungdomsgruppen i Aksersund (Svenska kyrkan) Har hört av sig och sagt att de ska ge mig en utmaning varje vecka, som kommer bestå utav att jag ska göra något och det ska filmas, tas på kort osvosv, sen ska det läggas upp här på bloggen..

SPÄNNANDE!! Inte för att jag litar på att de ger mig någonting vettigt :P ;)

Utmaning Nr 1 går i stapeln av helgen då troligen Jonas får filma mig när jag prutar. Inte pruttar, utan prutar.
HELL YEAH!! Jag Äääälskar att pruta, och jag ska köpa skor.. Så vi får se hur det här kan gå, det pinsamma blir ju att filma det hela, eftersom jag helt enkelt hatar att vara med på filmen.

Förstod ni utmaningen?  Jag ska filma in när jag prutar med en försäljare.
Jag måste ha klarat av utmaningen tills nästa onsdag, då jag efteråt kommer få en ny utmaning.


YEEEEEY!!

Shit. Nu måste jag fortsätta jobba.. Måste nog säga att jag känner mig smått dum här just nu. Har inte lyckats komma in i alla språk ännu. Det är Danska här, engelska där och överallt är det annars bara kinesiska..

Tihi!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0