Galenskaper i Beijing..!

Okej. Ni som känner mig har hört mig prata lite om att allt verkar så knas inför 1 oktober.
Men nu ska jag dela med mig av information som driver mig galen.

Idag är det fredagen den 18 september. Dvs att det är 2 veckor kvar tills första oktober som kommer infalla på en torsdag.
Man kan ju tycka att oj vad roligt, få fira 60 års jubileum kommer bli skitkul
NEJ!!! Alla rekomenderas att stanna hemma och som högst se hela paraden på TV.

Jag vill se den, så det blir väll att sätta sigt framför tv.n en stund.

Men varför galenskaper? Jo idag så måste vi lämna byggnaden kl 12.00 likaså alla byggnader som ligger runt 2 gater här i närheten. De går ut med regler som att fönster måste stängas, allt ska släckas ner.
Det är så man blir lite mörkrädd.
Sen vid 3-4 kommer de börja stänga av tunnelbanorna och de kommer hållas stängda till kl 8 imorgon bitti.

Varför? Därför att ingen får komma inärheten av allt detta spektakel! Galenskaper.

De bifogade artiklarna är på engelska och beskriver lite lätt vad som pågår i stan.

Jag är mest nervös över att min vän inte kommer få något visum :S Eftersom hon kommer på nationaldagen. Men det tänker ja inte oroa henne över ^^ Om hon inte hinner läsa det här iof. Men det borde inte vara några problem.

Iallafall. Det är spänning i luften, det är mer övervakning nu än till OS, och det var galet till OS.
Nu slog det mig att jag måste lägga i kopior på mitt pass och regestreringspapper i väskan så jag bär med mig det dygnet runt.

Förstår ni?? Om polisen kommer, och man inte kan visa upp att man har en adress man bor på så jaa.. Kan man få stora problem. (Nej mamma det är inga problem :) ) Man ser parader lite här och var med soldater som "övar" inför 1 okt.

Om det är såhär vid 60 års.. Hur kommer det då bli vid 100??
Hör ni någonting om det här i Sverige??

http://www.thebeijinger.com/blog/2009/09/14/This-Party-Keeps-Getting-Better-More-Oct-1-Closures

http://www.thebeijinger.com/blog/2009/09/17/STOP-PRESS-Major-Disruptions-Tomorrow

MWAAAH!
Förlåt för ett virrigt inlägg, jag är bara så frustrerad, och det är inte det värsta!
Det värsta är att jag är så galet nyfiken :S Jag vill se det hela.

Jag måste föresten införskaffa mig en kinesisk flagga.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Martina

Saknar dig!

2009-09-18 @ 15:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0