Back in Beijing!!

Hell Yeah!!

Jag är tillbaka i städernas stad!! Eller ja, okej, så häftig är inte staden.
Det tråkiga med att det här är 4.de gången som jag kommer tillbaka hit.
Det är som att komma hem, men samtidigt inte. Jag lever här, jag har mina saker här.. Men just nu i början känns det aldrig som hemma pga att jag inte riktigt trivs i lägenheten ännu.
Men förhoppningsvis så gör jag det snart.

Jag har hittat ett jobb! Yeeeeey!!
Kommer jobba med att översätta en massa manualer och en hemsida till svenska ifrån engelska och ev några danska (förhoppningsvis bara engelska ;)) Kommer jobba 9-18 mån till fre. Vilket ändå är en helt ok tid.. för det kommer ta mig 1 timme att komma dit, så jag behöver inte gå upp läskigt tidigt varje morgon.

Anyway. Vi var på antikmarknaden igår. Fixade en tavla till mitt rum som ska ge det lite färg, eftersom mitt rum är mörkbrunt och vitt... Plus inget fönster. Ja, en aningens deprimerande är det. Men jajja.. Nu har jag en blå tavla som jag måse försöka få upp snarast.
Måste ändå gå till U-center och köpa kattmat senare, så jag får väll leta reda på några hängare att klistra upp då.

Sen så kommer min vän Emelie att komma till mig den 1 oktober och stanna tills den 12. Samtidigt kommer Sigrid troligen att bo hos oss.. Men hon har varit i Kina så många gånger så henne behöver man typ inte ta hand om.

Sen den 17 kommer mina vänner Martina och Tim  och hennes föräldrar komma och hälsa på!!!


Yeeeeeeeeeeeeeeeeeey!!


Jag har inte så mycket att berätta om just nu. Det har hänt massor, har hunnit funderat mycket på den kommande framtiden. Vi får se hur allt kommer utvecklas. Huvudsaken är att jag har ett jobb.. Så ska jag prata med min förra skola om att plugga ev, på helger och på kvällar.


好好学习天天向上

Kommentarer
Postat av: robin

HEJ Helena!!!!!!

allt bra?

det låter lite som en cell med att du inte har något fönster på ditt rum. men när du får upp din blåa tavla så kommer du nog tro att det är himmelen som du ser! ha det bra! vem vet, vi kanske ses till jul detta år om du är hemma

2009-09-14 @ 18:39:47
URL: http://robbejn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0