Att jobba med kineser.

Det är igentligen inte så speciellt. Gissar på att det är liknande att jobba på kontor i Sverige, vilket jag redan nu vill berätta för er att jag inte vill göra i framtiden. Så nu har jag strukit det ifrån min lista.
Jag ska INTE jobba med datorer.
Var ute och åt lunch med tjejerna idag igen. Och vet ni vad???? Jag har upptäckt att det finns en toksöt och charmig killle här på kontorer.. Han är rätt lång, kines.. Klär sig väldigt snyggt, ser väldigt skaplig ut, och sen är han otroligt söt för att han har ett underbett. ^^
Finns även en söt kines som sitter vid mitt bord, fast på andra sidan till vänster, han är också söt, men han ser mer ut som en vardaglig kines.. Jag tror jag gillar hans kinder :P


Iallafall.. Vill ni veta på ett ungefär vad det är jag översätter??

When movement is detected 2 sensors activate the camera and trigger a relay output which instantly causes the camera to start recoding, which can be observed directly via the Internet or later by reviewing the stored recordings on the CF card, and if an alarm is in place the camera can also be set to trigger it. Furthermore it is possibly at any time to log on the camera via the Internet and watch live transmissions.

Det är en grej jag har suttit med nu i dryga 30 min. Och när man väl har översatt det ska man formulera ihop det så man faktist förstår vad det står på svenska. :S Det är en kamera jag skriver om just nu.

Vi vann inte Pubquiz igår.. Vi kom närmare sist än vad vi kom först. Men det var en riktigt trevlig kväll iallafall, träffade många som jag inte pratat med ordentligt på länge, sen bestämde vi oss för att vi ska till Tun bar på fredag och dansa lite.

Oh oh oh!! Vet ni vad?? Inatt var första gången jag sov istortsett hela natten :D Förutom när jag trodde att någon var inne i mitt rum ^^ Men ändå.

Jag måste ta kort någon dag när jag går i tunnelbanan så ni får se vad det är jag upplever varje morgon. Bara så ni vet, det kommer.
Men idag hade jag faktist med mig en tidning som jag läste och då gick det jättefort.

Det står mycket om kinas 60 års jubeleum just nu. Läste om hur människor upplevt Kina under åren. Utlänningar alltså. De skrev om några som kom hit på 40 talet, sen 50, 60... 2000 talet. Ja ni fattar.

När jag jobbade i vården så tyckte jag att det var så coolt att lyssna på alla gamla som varit med om så mycket här, som kunde berätta när tvn kom osv.

Det jag inte har tänkt på att människorna födda i Kina runt 60-70 talet, har varit med om istort sett lika mycket. Visst tänker man att Kina har varit stängt, men inte brukar jag tänka på hur stängt det faktist varit.

En tjej i 30 års åldern var helt farcinerad utav att att dagens ungdomar kunde så mycket, och redan vet vad de vill osv.

Tar vi sådanna saker lite för givet i Sverige??

Ohja. Men tack och lov för att jag är född och uppvuxen i Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0