Storstadsvimmel.

Klockan slog precis 18.00, så vilken sekunde som helst kommer alla resa sig för att skynda hem till sitt.
Själv sitter jag här och tänkte jobba till halv 7 iallafall. Jag känner inte för att ge mig in i tunnelbaneruset nu kl 6.

Det är att utsätta sig för plågeri om och om igen i 50 min.
Dessutom bestämde jag för att träffa Jenny halv 7 i Gumao så ska vi ta sällskap till Wudaokou.

Vem vet, kanske jag har ett lag som kan vinna ikväll på pubquiz. ^^

Ni vet, ibland så går luften bara ut ur en. Inte att man just mår dåligt, är trött eller sådär, utan den bara försvinner.

Just nu gjorde den det, jag tittade ut genom fönstret och det ser så fridfullt ut.
Kan ha lite o göra med att jag lyssnar på Lasse.
Känner mig så galet avslappnad. Skulle jag ha en skön kudde här skulle jag somna sittandes i den här obekväma stolen.

Mörkret har fallit över Beijing, och storstads ruset har precis börjat.  Det är onsdag och jag fryser.

Nu ska jag översätta det sista så jag kan gå sen.


Kommentarer
Postat av: johanna.

Här är det också mörkt. De verkar ha det rätt bra där borta./Kersti

2009-10-21 @ 18:17:40
URL: http://j0hannalarss0n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0