"Man ska inte kasta pärlor åt svin"

Jag vet inte riktigt varför jag har den överskriften, men det är nog mest för att jag sitter och leker med mitt pärlhalsband.

Idag är jag tillbaka på jobbet igen efter 2 lediga dagar som bestått utav intensiv shopping/guidening.

Om familjen Stenlund lyssnar på sin guide så har de precis varit vi Himmelska fridens torg + Förbjudna staden, sen vill de åka iväg till elektronikmarknaden och titta lite.

Själv sitter jag är på kontoret och försöker förstå vad som händer. Bara en massa ord som inte riktigt tar fäste i mitt huvud idag.
Hur ska den här dagen sluta då kan man undra?

Slutar nog inte förens 6.30 idag p.ga att jag var sen till jobbet, men jaja, kunde varit värre. Dock är jag hungrig!

Igår var vi vid himmelens tempel och pärlmarknaden.
Jag bestämde mig för att de kunde gå och se templena själva så satte jag mig vid en bänk och skrev lite så länge. Men nejnej. Jag satt jätteskönt, verkligen jätteskönt! Men då kom en man och började ha något uppträdande där, så jag höjde ljudet i min iPod i hopp om att slippa lyssna.
När jag väl var inne i skrivandet igen så kom en tant och klappade händerna precis vid mig och försökte få kontakt med mig, sen frågade hon om jag kunde kinesiska, och jag skakade naturligtvis nej på huvudet.
Men hon fortsatte att irritera mig så tillslut sa jag att jag inte hade tid, och då börjar kvinnan prata med mig!
Tyckte b.la att jag skulle ge pengar till den här mannen som inte alls sjöng bra, sen började hon placera folk brevid mig.
Tillslut gav jag henne bara en irriterad blick, sen packade jag ihop och gick till ett annat ställe.. Där fick jag sitta i solen och ha det mysigt.

Efter pärlmaknaden så begav vi oss till OS byggnaderna, och de verkade vara väldigt uppskattat. :) Roligt roligt.


Till du som kommenterat men inte skrivit vem du var.
Sömmerskan ligger någon gata nedanför Qianmen. Så man tar tunnelbana dit. Därefter går man söder ut, man kan gå på själva huvudgatan/shoppinggatan tills man kan svänga första vägen höger. Går och går och passerar en väg och går över in i nästa område. Efter ca. 200 m (Jag har ingen aning) Så kommer sömmerskan på vänster sida, står en stor skylt: tailor something. Och det är igenom ett par skjutdörrar.


Och till Maria, hade varit roligt om du varit här med, och de tänker på er med. :)
(Jag vet vad det köpts för preseeeeenter *nynnar*)


Nu ska jag återgå till mitt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0