"Jamen du är ju Svensk!"

Okej ibland blir jag bara SÅ trött på människor, och idag är just en sådan dag när jag är otroligt trött på dem.

Samtalsämnena som går på jobbet är... Varför äter du inte riset? Man ska inte dricka vatten till maten, då svullnar magen upp, men äter du inte upp, vilket slöseri!

Nej, jag har (trodde aldrig jag skulle säga det här) Tröttnat på ris! Jag kan äta lite, men inte alls mycket, Vill inte känna lukten av det, vill inte smaka på det. Kinesiskt ris är så, mäktigt.

Jag dricker så mycket vatten jag vill till maten? Blir jag törstig men inte dricker, får jag ingen aptit, och svullna magar, vem utav dem och mig är det som klagar mest? De kanske skulle lugna ner sig på riset...

OCH smakar inte maten bra, eller om jag inte är hungrig, ja då äter jag inte. Bara för att jag inte är pinnsmal så betyder inte det att jag är hungrig typ, jämt? Nej och sen tycker jag verkligen inte om kinesisk snabbmat.

Sen gnäller de på att jag inte äter grönsakerna, men jag klarar inte av att äta kokta spinatblad som är 3 meter långa, det sätter sig i halsen och så får jag kväljningar. Plus att jag är en sådan människa som älskar sallad och grönsaker, MEN råa!

Och nu.. Ojojoj. Det ska bli minusgrader i Beijing! Och jag fryser dagligen, vet inte varför. Men vad tror ni alla säger?
Jamen du är ju svensk, du gillar ju kyla. Ehh ja? Men jag vill inte frysa? jag fryser jättelätt?

Jamen du är ju svensk, du borde ju gilla vodka?
Ja jag gillar vodka, men inte varje dag?

Jamen du är ju svensk du borde ju ha fina klockor,
Nej det är Schweiz...


*Gnäller av mig lite*

KOnversationen igår på lunchen:
En av kineserna, tjej sitter och tuggar med öppen mun och ger ifrån sig ett ljud som får mig att tappa aptiten.

K: Är du kristen.
H: Jomen det är jag. Jag är döpt och konfrimerad, men jag tror inte riktigt på någon gud.
K: Ber du ofta?
H: Jag tror som sagt inte riktigt på någon gud, och ber därför inte.
K: Kan du hela bibeln?
H: Jag har läst delar ur den när jag konfrimerade mig, men nej jag kan ingenting som står, men kan lite av historierna.
K: Lär ni er bibeln i skolan?
H: Nej, precis som i Kina så får man inte praktisera en religion i skolan, utan man får bara lära ut fakta om den.
K: Har dina föräldrar lärt dig bibeln?
H: MEn NEJ. Jag kan inte bibeln.
K: Går du till Kyrkan varje söndag.
H: Nu var det ju så att jag inte tror på någon gud, och går därför inte till kyrkan mer än på julaftonskvällen med min bror.
K: Är du döpt.
H: ja...
K1: Jag vet hur de döps, de går ner och i vatten och lägger sig ner.
H: Jag tillhör inte den kyrkan, hos oss häller prästen lite vatten över huvudet oftast när vi är bebisar.
K1: aaah Så ni badar inte alltså, bara vatten över huvudet?
H: j..
K2: Nejnejnej! Så går det itne alls till! De går ner i vatten och lägger sig.
H: .....
K1: men?
H: Men hörrni! Det finns många olika kyrkor och sätt att tro på, Den JAG tillhör så vattnar vi huvudet, inget mer, man behöver inte gå till kyrkan varje söndag, vi studerar inte tron osvosvosv i skolan.
K: Jahaa.. Så du tror på gud.
Helena biter sig i läppen och är måttligt irriterad, samtidigt som kinesiska tjejen fortfarande sitter och tuggar med öppen mun i mitt öra.

Jag har en lite irritationsdag idag. Men varför kan inte folk bara lyssna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0