14 timmar!!

Eller ja, jag har 1,5 timme kvar på jobbet, sen ska jag hem till Wu igen.

Det är en så vacker dag ute idag, en sådandär perffekt ut-och-gå-dag. Men när jag kommer vara hemma hos mig igen så är klockan 7.30. KOmmer vara helt slut då.

Det känns att sitta framför datorn hela dagarna. Jag har ont i axlarna, och stel i kroppen, så när martina o co har åkt hem ska jag ta tag i simningen på allvar. Visst, jag springer ju de 14 trappstegen på jobbet och de andra 400 trappstegen i tunnelbanan dagligen (ja jag har räknat att det blir närmare 400 st) Så om något år kanske jag har en snygg rumpa.
HAHAH!

Idag satt jag och funderade på något när vi var ute på lunch.
1. Varför tittar alla utlänningar så konstigt på mig när jag äter lunch med kineserna? Och pratar med dem?
2. Varför tycker alla kineser att det är så spännande att lyssna på utlänningar som pratar kinesiska?
3. Är kineser såhär trevliga mot varandra?

Det här med kineserna. Visst, det är lite grupperingar på jobbet, men ändå verkar alla trivas rätt så bra ihop.
Vi har han där borta som verkar rätt blyg, men annars så. (okej inför mig är de alla blyga)
Kineserna över lag är otroligt trevliga här på mitt kontor, de är trevliga mot varandra och framförallt emot mig.
Dock kan de bli hysteriskt arga på sina kunder ;) Tokroligt.

Och det här med att kineser lyssnar på en?
Som jag har sagt förr så är tunnelbanan packad med folk när man ska åka, och råkar man då börja prata 1 ord kinesiska så har du 40 st som tittar på dig och 60 andra som lyssnar, Nej jag överdriver inte. Iallafall inte mycket.
Det är vad jag skulle kalla, lite pinsamt, för då blir man toknervös och får inte en enda ton rätt i talet.

Jag pratade förövrigt med Like idag, och vi bestämde oss för att ses någon dag när vi har tid. Han var min privatlärare för 1,5 år sen när jag kom. Han är heeet. Eller fin. HIhi. Hrm. Iallafall.


Nu ska jag försöka lösa klart det här sen är jag klar med all Danska. Yeeeeeeeeeeeeeeey!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0