Vet ni...

Det finns 137 företag i Askersunds komun enligt deras hemsida..
Om alla de företagen skulle ge 1000 kr per år, så skulle vi få ihop 137 000 kr.
Om vi sen delar det med 12 så får vi 11 426 kr.
det blir ett ca 2854 kr i veckan = ca 470 kr per dag.

Nu kanske ni funderar på vad jag sitter och tänker på det för.
Jo det ska jag berätta (Men jag tänker inte säga för mycket så någon snor min idé)

Askersunds komun har inget att erbjuda ungdomar idag, och det är en dröm jag har att få ändra det.
Men eftersom vi bor i en sådan snål komun som vi gör, så skulle de aldrig sattsa.

Ni vet ju hur allt går runt i omlopp, vi äter äpplen, slänger det till masken, masken gör det tll jord, i jorden växer nya träd och därifrån får vi äpplen.

Företagen i Askersund hjälper till att lägga pengar (1000 kr per år är inte en smulor efter en kaka), hjälper till att få ett aktraktivare Askersund för ungdomar, familjer väljer (inte alltid, men mycket väger upp) att bo kvar, det finns folk som handlar i affärerna.

Dessutom skulle inte företagen gå lottlösa på det här. Nejdå, jag har en plan för det med, men som sagt, vi ska inte berätta för mycket ;)

Tror någon att det skulle funka? Naturligtvis så ska komunen få hjälpa till med, Men det skulle vara perfekt om de bara behövde stå för utrymme (Limbogården skulle vara bäst!) El, vatten osv sådanna saker.

Men jaja. Vi kan ju drömma. Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0