Ska man, eller ska man inte?

Ja, alltså det här med svininfluensan.
Jag vet inte hur jag ska göra.

Det som säger att jag borde göra det är först och främst för att kineser har en förmåga att hosta och nysa rakt ut.
Sen har jag själv väldigt lätt för att bli sjuk.
Åker tunnelbana dagligen.
Träffar massvis med folk dagligen.

Men jag vill inte. Jag är otroligt paranoid om att jag skulle få någon galen biverkning, eller bli sjuk ändå.
Men samtidigt, är det värt att inte göra det?

Jag vet med mig själv att jag troligen inte kommer göra någotning åt det, men samtidigt börjar folk här bli sjuka, fler och fler på tunnelbanan börjar bära munskydd. Jag ska försöka skaffa mig ett, jag har ett i tyg, men vet inte ritkigt hur väl det hjälper?

Det var dagens fundering iallafall, ska men, eller ska man inte.

Det kostar ca 100 kr att ta sprutan är i Beijing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0