Fars dag...

Jag glömde faktist inte att gratta min far. Skickade ett sms tidigt på morgonen. Bara så ni vet.
Men min pappa är helt underbar, därför tänkte jag skriva det här och berätta det för er.
Så nu vet ni.




För övrigt så börjar jag få hemlängtan. Skulle kunna säga att jag räknar dagarna, men det tänker jag inte berätta för er.

Jag tycker det är tråkigt att Winnerbäck är sjuk, men samtidigt tycker jag det är bra att han bryr sig om sina bandmedlemar, samtidigt som han tänker på sina fans där ute.
Jag menar, han förlorar ju på det hela, massvis, och ändå bestämmer han sig för att ställa in.
Det är starkt.

Hoppas alla mår bra tills jag kommer hem :)

2009-11-08 Kära publik.

Den här turnén börjar motigt. Ikväll har vi ställt in för andra gången. I två dagar har vi spelat med en ganska sänkt Johan Persson, igår och i förrgår tyckte jag dock att han hade lite färg och glöd i ögonen. Idag var han sämre igen.

Det är rockmusik vi håller vi på med. Det är en förutsättning att det finns lust och inspiration. Ska vi börja äventyra folks hälsa så har det gått för långt, även om det är stora konserter och trycket blivit massivt. Johan har haft stor press på sig och varit tvungen att ta tuffa beslut mitt i all feber och orkeslöshet.

Det är ännu inte bestämt hur vi gör med Arendal och Larvik. Vi informerar här på hemsidan så fort vi vet nåt.

Kanske kan man tycka att jag borde genomfört konserterna ensam, eller ihop med resten av bandet, och det skulle jag förstås kunna, men det är inte en sån spelning vi sålt biljetter till och jag skulle känna det som nonchalant att riva av lite låtar med vänsterhanden för att komma undan. Den konsert vi är stolta över och står för har förberetts länge tillsammans med ett stort crew av ljus-, ljud- och instrumenttekniker och Johan spelar en väldigt viktig roll. Han är den grymmaste musiker jag träffat och har spelat med mig i drygt tio år nu. Det är helt enkelt inte samma grej utan honom.

Istället får vi se fram emot en riktigt kraftfull turnéavslutning i den kungliga huvudstaden på Hovet den 14 december. Och skicka all positiv energi vi kan till Johan och hoppas han kryar på sig ordentligt.

Ni är förutsättningen för att vi ska kunna få åka runt och spela, ni är hela fundamentet. Jag är väldigt ledsen över att ni fått vända i dörren och jag förstår all besvikelse. Jag hoppas på er förståelse igen och ser fram emot gemensam revansch.

Varma kramar

Lasse



Aaaaaaaaaaaaw (www.winnerback.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0