En underskattad musikstil.

Ja alltså. Jag har en otroligt blandad musikstil. Jag kan lyssna på allt ifrån klassiskt till Lars Winnerbäck till Slipknot and so on.
Grejjen är det att jag lyssnar på musik som ger mig någonting. Det är inte ofta jag lyssnar på mer än 10 låtar av en artist, finns gånger det bara är, 2-3 låtar.

En musikstil som jag personligen tycker är underskattad är just country musik.
OBS VIKTIGT! Jämnför ALDRIG dansbandsmusik och countrymusik!!

Man kan se i flera filmer, och även läsa osv hur countrymusiken uppkom genom astt fattiga familjer inte hade mycket mer än musiken. De sjöng i arbetet, sjöng på fritiden. Familjen hade kanske 1 gitarr, men alla kunde spela.
Sen sjöng de i stämmor och bara ja. Härligt.

Det viktigaste tycker jag också är att inte bara säga att countrymusik består utav galningen på Askersundsmarknaden som står med samma skiva år ut och år in i cowboyhatt och cowboystövlar, nejnej.
Fler artister än ni anar räknas in i till countrymusiken.

Sätt er och lyssna på några låtar ifrån tex Highwaymen, Johnny Cash, Willie Nelson osv.
De har texter, de har texter som betyder något.

Jag tror jag tappade min röda tråd, men det jag menar är att ja, musiken har något.

Iallafall. Jag är relativt glad att jag har min blandade musiksmak, även om mina vänner ibland undrar hur det står till när jag sätter mig och sjunger lite vad som helst i fel sällskap ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0