Amerikat...

http://www.tudou.com/programs/view/M4kzWli_8J0/

Videon är smått jobbig att titta på, men låten är bra. Ska se om jag hittar den andra.

Apocalyptica är en grupp ifrån Finland med några långhåriga killar som spelar stråkinstrument, till diverse toner.
Bra säger jag, dåligt säger andra. Just deras lugna låtar är galet fina.

Satt och läste idag om att han dendär ska dras inför domstol i USA för att ha varit en av de som planerade 11/9 -01, så jag kom in på diskussionen med min amerikanska vän Robert.

För det första så pratade vi här om dagen om hans tro (Han är katolik) Och hur troende han var och stor del tron var i hans liv. Ni vet, man får ju intrycket av att varje amerikan är helreligös.

Men så berättade jag om att undersökningar hade gjorts och att en stor del av sveriges unga befolkning tror att USA var delaktiga i 11/9. Han gillade inte riktigt vad han hörde jag berättade.
Vi kom aldrig in i en djupare diskussion eftersom han vet att jag inte riktigt gillar att prata om de sakerna jag inte riktigt förstår mig på. Men han menade på att så skulle det aldrig kunna gå till.

Som tur är så frågade han inte mig vad jag trodde. För jag vet verkligen inte vad jag ska tro.
Samtidigt skulle det vara galet om de gjorde det mot sig själva, samtidigt finns det folk för allt idag.
Men jag tror nog att jag väljer att tro på svart på vitt för den här gången.


Det är nog det roligaste med att känna folk ifrån olika länder... Man får lära sig om personliga människor åsikt och inte ett helt folks åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0