34. Första riktiga hemmalagad middag på 7 månader!

Ja... Alltså folk tänker såhär.
Kinesmat, men gud vad gott. Kan man ju äta hur mycket som helst utav.

Men Neeeeej! Det innehåller så mycket olja, det är så.. tråkigt. Det är massor med ris varje dag och ja.. Man blir bara uttråkad.

Men igår händer något jag längtat efter så länge. Susan och hennes man bjöd hem oss i klassen + våra lärare på middag. Vi fick lasange, vitlöksbröd, en jättegod sallad, och sen efterrätt.
Det var helt otroligt gott!

可好吃了!! Som vi skulle sagt det i kinesiska :D

Sen spelade vi även Majiang = Mahjong. Ett väldigt roligt brickspel som man får tänka lite. Jag lyckades att vinna. YEY! Fast bara 1 gång iof. Ska se om jag hittar ett att ta med hem till Sverige, fast det väger rätt så mycket, men väldigt roligt att spela :)

Var iallafall en jätterolig kväll. Tack så hemskt mycket.

Annars då?? ´Tjaaa.. Jag försöker överleva på de få pengar jag har kvar för jag har inte fått min lön ifrån jobbet än, vilket gör mig lätt sur. Så idag tex så köpte jag nudlar för 5 kr, men som var så kryddade att jag inte kunde äta upp dem, det gjorde så ont i munnen. USCH! Som tur var så bytte Alex med mig, så jag fick resten av hans mat och han tog mina nudlar. Men sådant är inte roligt när man inte har pengar egentligen :S
Har i två dagar nu kommit med mina 10 öringar när jag köper Dumplings till frukost. de kostar 1.20.

Får jag inte min lön imorgon blir jag arg. Riktigt arg.

Anyway. Jag har massor med skolarbete att göra. Vet dock inte om jag ska vänta 1 timme innan jag går till Lush för att plugga. Känner inte så mycket för pubquiz just nu, men jag måste ju ändå plugga, så jag kan lika gärna gå dit och göra det så jag får någonting gjort.

Förhoppningsvis så kanske jag får ha lektion för Bossen/typ rektorn på skolan om ca 2 veckor, Det skulle vara väldigt lärorikt, för jag litar på honom. Säger han att min kinesiska suger, så tror jag på det, lika så om han säger att den är bra.
Varför jag säger detta är för att jag pratade med min lärare om vad hon egentligen tycker om min kinesiska.
Hon frågade mig vad jag tänkt att göra med kinesiskan, och jag svarade att jag gärna skulle bli lärare i Kinesiska i Sverige. Hon säger att det inte kommer vara något problem, utan jag har några saker jag fortfarande måste jobba med, men ingenting som inte kommer att präntas in i mitt huvud och sedan sitta där. Det skulle vara roligt. Men vi får se...


Nu ska jag.... Fortsätta vara lika trött som innan :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0