27. Skitregering + uppdatering av mitt liv.

Hejhej.

Förlåt??

Så... Vad har hänt sens sist? Det har hänt en hel del faktist, därav anledningarna till att jag inte har skrivit.

Jag har varit sjuk i 4 veckor, det här är första veckan jag inte ligger och krampar av hostattacker under nätterna, första veckan jag faktist kan prata (tappade rösten helt där ett tag)
Tack vare att jag blev förkyld så tappade jag intresset för allt och kom in i en liten svacka = deprition. Jag pratade inte ens med mina föräldrar på ett bra tag, förutom när de ringde mig och undrade om jag levde.

Nu är allt över och jag känner mig glad och lycklig igen, förutom att jag är så otroligt trött.

Jag vet faktist inte om jag har berättat så mycket om den nya skolan för er, därför tänker jag berätta om den nu.

Jag går på en skola som heter Sinoland (www.sinolandchinese.se) I klassen är vi bara 4 st.
Det är jag. Helena. Det är en engelskman Alex, amerikanen Susan och Schweizaren Jurek. (Eller hur han stavar sig)

Klassen är helt okej. Jag är yngst, de andra är runt 30 och uppåt. Jag och Jurek är bäst! Haha. Det är faktist sant. Amerikanen förstöker men engelska killen försöker inte ens, vilket gör mig lite trött. Under en lektione så kan det gå åt runt 10 min på att han bara ska tänka för att försöka säga tonerna rätt och ändå så säger han det totalt fel i slutet iallafalll.

Jag tar även privatlektioner 2 timmar i veckan, där jag endast pratar. Eller ja, de senaste gångerna var jag vara så trött att jag knappt hängde med men nu börjar det gå bättre.

De säger att mitt uttal är väldigt bra, det är bara tonerna jag behöver jobba lite med. Men de tycker att jag börjar bli riktigt bra, och nu kan jag prata lite mer flytande, förutom vissa jättesvåra ord då det inte går för 5 öre.

Annars då?

Jag har börjat lära ut engelska till en flicka varje lördag vilket är jätteroligt. Jag för 220 kr för ca 2 timmar, vilket är helt okej tycker jag. Så jag har på ett ungefär för mat för en hel vecka. HAH.

Jag skulle gått och sett Oasis i april men nej. Kinesiska regeringen ställde in den. Vet ni varför??!?!?!

Kinas idiotiska regering tyckte inte om att Oasis spelat på en Fria Tibet tillställning!!!!

Därför får de inte spela i Kina längre, så konserten i Beijing och Shanghai är inställda.

SKITREGERING!

Anyway. Idag insåg jag att jag bara har 9-13 veckor kvar i Beijing. Det gjorde mig stressad och lite ledsen. Jag fick hjärtklappning och började må lite illa. Jag vill åka hem för jag saknar det såååå, men jag vill inte åka hem för jag kommer sakna livet här så mycket.

Jag och Natasha har iallafall bestämt att om vi åker tillbaka hit till Beijing så ska vi bo tillsammans och va coolast i Beijing. Vi ska vara de människorna ALLA vill känna. Trevligt va.
Haha, jag är redan den personen, men iallafall ;)


Katten sprang bort för oss förra fredagen och var borta i 2 dagar tills några hittade henne i källaren skrikandes. Usch hon är så konstig just nu. Och imorn ska hon kastrerad och kollas så hon inte ska ha barn, avmaskas och få stelkrampsspruta. Den lilla katten.. HOn sover i min säng och på mina kläder hela dagarna.


Annars då? Inte så mycket... Det är onsdag och jag sitter här på Lush och väntar på att Pubquiz ska börja. Vi kom faktist 2:a för 2 veckor sedan.1,5 poäng ifrån vinnarna. Det sved lite. En aningens.

Har jag sagt att en kompis kaaaaanske kommer komma hit igen? Jag vet inte än.. Inte hon heller, eller inte vad hon sagt iallafall. Men jag får inte tjata, därför säger jag ingenting, inte ens vem det är. Men jag hoppas. Hoppas lite smått.

När jag idag insåg att jag ska åka hem så funderade jag på vad jag måste inhandla innan jag åker. Jag kom fram till följande.

Jag måste köpa några conversskor.
Blåa, vita, röda (mina jag har nu håller knappt ihop), lila. (Mamma vilka färger har jag hemma??)
Ett lååångt p'rlhalsband. Bara för att jag insett hur snyggt det är
En kinesisk klänning, en blååå, jag har redan valt tyget, sen en sommarklänning.
Faktum är att jag har 4 saker till jag vill sy upp, som skjortklänning = Bra för sommaren. Och en kavaj. Jag vet exakt hur de ska se ut, Men vi får se... Troligen så kommer min kära mor säga ett stort Nej när hon läser det här med tanke på att jag inte har några pengar.

Nu har vi iallafall kommit fram till att jag eventuellt flyttar ur lägenheten i maj och får bo hos min belgiska kompis Natasja tills jag åker hem. Då slipper jag betala ytterligare hyror som är onödiga. YEY!

Nej nu måste jag sluta skriva här och skaffa ett liv istället.

Hoppas ni har det bra vart ni än är i världen.

Puss och kram på er alla och ta hand om er!!




Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej underbara Helena!

Då e de ju du som har smittat mig, ja har oxå hosta o inte haft nån röst. Min fråga till dig e ju hur ska du få hem allt när du åker hem :) Va bra att du mår bättre nu, tycker inte om när du är nere.

Massa kramar!

2009-03-04 @ 21:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0