19. Hela Beijing lyses upp...

Ja, jag vet inte. Visserligen är Beijing väldigt stort, så självklart så smälls det mycket mer fyrverkerier här än vad det görs i Sverige. Men ljusspelet som lekte på himlen igår var helt otroligt och pågick i ca 3 timmar.
Och tog det slut rakt fram så tittade man 10 grader åt höger så fortsatte det där.

Dock så undrar jag lite hur många som skadar sig såhär på nyår, för smällarna åker inte högt, de festa kommer inte ens över höghusen på kanske 20 våningar. Lite skrämmande. 1 kompis berättade för mig att de varit inne i stan en annan gång och dör flög det ibland emellan folk. Iiih!

Jag spelade iallafall in lite innan kameran dog igår, så ska se om jag kan lägga upp det på Youtube senare.

Själv så gick jag efter mycket om och med till Lush och lyssnade på Open mic, sen fick jag sms av Johanna (min sambo) att hon var på Propaganda ?!?!??! och ville bli räddad. Så jag fick med mig Ann-so dit. Där så träffade jag en väldigt rolig kille som gör sin master här i Beijing i Dans. Så han skulle lära mig att dansa där och herregud. Det slutade ungefär så att jag stod och skrattade i 10 min.

Nu har jag sagt hejdå till Louis och Maria som åker till Australien idag. Känns väldigt konstigt eftersom Maria ändå varit min trygghet här ifrån första början när jag kom för 1 år sen. Fast åh andra sidan så känner jag att jag hittat nya tryggheter här, så det gör mig inte så mycket. Fast jag kommer sakna dem :)

Önskar dem lycka till iallafall.

Nuu ska jag lägga mig och titta på någon serie. Har lite huvudvärk efter gårdagen och dagen och att jag inte fått sovit ordentligt för alla smällare >___<



-------

Tillägg: Det står fel i dagens artickel om nyårsfirandet. Förra året var inte Grisens år, det var Råttans år.!!
Kineserna skulle bli paffa över ett sådant fel ^^  Jag tror att min mamma är född i Oxens år.. Eller så var det Pappa.. Har även för mig att någon utav mina bröder hade det. Eller om det var grisens. Jajaja. Det går ju att räkna ut, men orka. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0