12. USAs nya president.

Oj... Ja det var något speciellt det där.
Jag följde allt live på CNN.com genom facebook. (Ser fortfarande på det)

Hans tal var faktist väldigt bra även om man som icke amerikan tycker att Usa inte behöver hyllas till skyarna. Men det var absolut enligt min åsikt ett hejdundrans bra tal!
Hoppas nu på att det ska gå bra för honom och att han så snart som möjligt kan börja bevisa för de tvivlande och omvärlden att han är något att ha. Men som sagt, enligt min åsikt så är ju alla bättre än dennadära Bush. HAH :)

Jag gissar på att de är väldigt nervösa att någonting skulle gå fel, och själv har jag nog sett på tok för många filmer där folk som håller tal skjuts osv. Smått lättad att det inte varit några problem.


Nu tillbaka till verkligheten.
På fredag ska jag till tandläkaren :( Min kompis Jannice pratade med sin pojkväns mamma som är tanläkare i södra Kina och hon i sin tur kontaktade en vän här i Beijing. Jag är så nervös att det gör ont i magen. Och när en kille på Kros satt och berättade hur hans vän hade fått en tand utdragen så var jag kritvit i ansiktet.

Jag har läst runt lite och tycker att folk ska sluta gnälla och klaga på saker. Jag tycker folk ska ta tag i sig själva och sin vardag och inte överlåta allting till ödet eller alla andra i sin närhet. Dags att växa upp kanske och ta livet som det är.

Själv så snurrar det ordentligt i mitt huvud just nu. Gör otroligt ont och tankarna åker in och ut och fram och tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0