39. Kinesiska barn.

Ja. Idag är min favoritdag.
Varför?
Jo, för att på tisdagar så slutar jag sent efter att ha haft 2 timmars privatlektion på eftermiddagen.
Men efter det?
Jo då vandrar jag hemmåt, och lagom som jag kommer till skolan så slutar barnen skolan. Då får man se hur de stället upp sig i grupper, ropar några ramsor och sen springer allt de kan när de väl får gå.
Utanför stängslet står oftast någon mor- eller farförälder, ibland står någon storasyster och väntar. Och allt är bara så, fridfullt på något sätt?

   Coolast i stan? Eller hur!

Jag blir alldeles glad i hjärtat. Så hur dåligt dagen än har gått, så blir jag alltid glad av att gå förbi där. :)

Lektionerna går sådär just nu. Jag har bara ett kapitel kvar i boken, sen lämnar jag allt vad något med nybörjare, grunder osv heter. Det är nu jag kommer in i verkligheten. I den boken kommer vi lära oss 1500 nya ord. Ojojoj.
Tyvärr så har jag bara betalt skolan för ytterligare 4 veckor, så jag kommer inte hinna avsluta boken. Men då får jag iallafall ett litet försprång inför hösten. Dvs att jag kommer försöka plugga så mycket som det går hemma (när det gället glosor) och sen komma tillbaka i höst och göra nästa bok.

YEY!

Har jag berättat att jag åker tillbaka i höst?
Sen fick jag tydligen tillbaka pengar på skatten, vilket jag tyckte kändes väldigt roligt :)

Annars vad har hänt?
Inte så mycket faktist. Jag har fått reda på mycket om människor omkring mig, som hur vissa människor varit beroende utav diverse droger, en utav mina bäst vänner här frågade mig om jag visste vem att fråga. Och det tragiska är?
Ja det vet jag. Man kommer folk nära på något sätt. Man vet saker om folk som inte ens deras familjemedlemmar vet om, eller vänner hemma där man kommer ifrån.
Men här vet man allt om varandra, både dåliga och bra saker.
För er som undrar? Naturligtvis så sa jag vänligt men bestämt: Nej, jag vet ingen som skulle fixa någonting till dig.

Nu kommer väll häften utav er tro att jag är galen som hänger med sådant folk? Men det gör jag inte, Det är inte på det sättet. Dock är jag chockad över hur mycket droger som faktist används både fritt och öppet här. Fritt och fritt, ni fattar vad jag menar. Det går inte att gå på en enda kinesfest utan att minst 2 kineser röker på. Dock är sådanna saker mer vanligt än typ kokain osv, det är mer rika kineser och västerlänningar som sysslar med sådant skit.
Jag vill inte att mina vänner ska dras in i något sådant och råka illa ut här i Beijing :(

Nog pratat om sådanna tråkigheter, vet inte hur jag kom in på det :S

Just det! Jag städade badrummet här om dagen, någon vi inte gjort till grunden sens.. ja. Jag flyttade på tvättmaskinen och höll seriöst på att spy. Det såg ut som, ja, jag vet inte vad jag ska säga, får visa bild på det. Och lukten efter att jag flyttat på håret. ALDRIG IGEN!!

 När jag flyttade på tvättmaskinen.

 Såhär såg det ut när jag var klar :D






  Sötast kortet någonsin på mig och Jack!. HAHAHA!!

By the way!!! www.niihm.bilddagboken.se <----------------- Loook!!


Annars mår jag bra, förutom att jag behöver tala med Sandra eller Martina om nr.3 innan torsdag. Hrm.


Puss och kram på er alla där ute var ni än är!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men då e de bara att du ser till att du e inne på msn, så kan du prata hur mycke du vill med mig :D eller så kan vi skype:a har en egen nu men ja hittar inte dig så du får lägga till mig. Massa kramar!!!!

2009-04-07 @ 21:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0