Måndag och 1 veckas lov.

Jag tänkte blogga igår, men allt blev så stressigt igår så jag hade faktist aldrig tid..

Så vi börjar med att berätta om lördagskvällen.. (OBS!! I en blogg så låter det alltid mer överdrivet än det är.)

Vi var några som som gick hem till några kompisar och förfestade där.. Vi satt och spelade kort och drack lite ditt och datt.. Sedan drog vi vidare till Pyro där det var billiga shots osv.. Så mina vänner drack det som vatten (vilket det iof till hälften var eftersom det var så billigt). Som vanligt var det någon/några som drack för mycket, så de fick snart ge upp och gå hem.. Vi andra fortsatte att spela billjard.. Träffade Amerikanen som vi sjöng Kareoke med.. Iallafall så vann vi (om jag minns rätt)..  Iallafall så tänkte vi att 'Nej det här var ju segt' så vi dansade tillbaka till Pyro där de drack lite mer.. Men tyvärr så insåg vi att stället var jättetråkigt! Så de andra gick till Propaganda, medans jag hittade några svenskar och en kanadensare (Som jag enligt honom hade träffat förut) Iallafall.. De ville att jag skulle hänga på till Sanlitun och Vic's men jag tackade vänligt men bestämt nej och mötte upp mina vänner på Propaganda istället.

Ooh!! Jag träffade min första komis jag fick i Beijing! Lloyd heter han.. typ från något fransktalande land i Afrika.. Ser jättebra ut och är hur snäll som helst. Man kan alltid hitta honom på Propaganda tittandes på fotbollsmatcher. :))

Iallafall.. Kvällen ville aldrig ta slut, det slutade med att jag träffade på svenskarna igen, som åter igen försökte övertala mig att hänga på.. Men jag gick hem istället..

---------------

Söndag: Telefonen ringde som en tok kl 12 vilket betydde att jag försovit mig till frukosten hemma hos mina vänner. Lite frustrerat och trött så skyndade jag mig dit för att möta en megafrukost! Lite trött , och ja ni vet.. så åt jag inte så mycket.. Vi åt även en kaka eftersom en av oss fyllde 24 år, grattis till honom!

Iallafall, vi drog in till stan för att besöka en DVD butik som har massor med serier osv. Slutade med att jag inhandlade Gostwhisper, Gone with the wind, 8 mile och Sex and the city The movie.

Jag och två av killarna stannade kvar i stan för att de ville handla solglasögon. Vi åt lite mat.. Sen ägnade vi 1-1½ timme till att försöka få tag på en taxi!! Det började bli kallt, och mörkt och jag var så trött!

Iallafall så fick vi tag på en tillslut som tog oss hem till käraste WU!

Det här är en av mina kompisars sista vecka i Beijing så vi bestämde oss att sjunga på Open Mic! Ohja, och det gjorde vi.. Efter totalt 2 timmars övande.. Usch säger jag bara, men det gick faktist bra.. Vi gjorde inte bort oss så mycket iallafall.
Min vän ifrån Hollan och han ifrån Australien kom och lyssnade på oss.. Vi satt och drack öl ( ja inte jag såklart eftersom jag fortfarande anser att det är vidrigt) Men men.. Vi höll på där ett tag.. Så lite småfulla så gick vi åter igen till La bamba och spelade biljard! Jag börjar bli riktigt bra på det där..

Min rumskamrat som för tillfället bor på min soffa tvingade ner mig på propaganda. Uuh säger jag bara.. Vi dansade hela natten lång. Sant, kl 5 så sa jag, Nej nu vill jag verkligen hem! Så jag gick.. Helt plötsligt så ringde en och säger att han oxå skulle gå.. Så jag stod och pratade med min kines där ett tag tills han dök upp, vilket ändå var lite onödigt eftersom jag gick hem iallafall. ^^



.....................

Imorse så mådde jag inte alls bra. Inte någonstans,  mest för att jag börjar dra på mig en förkyldning som sitter lite överallt.. Jag och tjejen som sover på soffan beställde pizza och skulle titta på BOrta med vinden, men den funkade inte, så vi tittade på Mean girls istället.

Sen så gick jag iväg för att fixa ny gas.. Vilket inte gick att göra någonstans!! Jag åkte typ 15 min i taxi och kom ut till slummen.. Det här området man knappast ser på Tv.. Och herregud, ja.. Där kan man säga att det finns sopor osv.

Iallafall så fick jag inte tag på någon el.. Det är stängt nästan överallt Pga vad det nu är för firande.


Vi får helt enkelt snåla tills det öppnar igen.. Just nu känner jag att jag är väldigt trött.. Lite sötsugen.. och framför allt väldigt trött. Ska ev ut och äta PEking Anka sen.. får se om jag har råd, lust och orkar..




Obs! Om ni undrar varför jag hela tiden inte skriver några namn så har det en anledning.. Men jag tror att jag ska börja skriva namnen igen.. För det börjar bli vädligt jobbigt det här.. Speciellt när någon ställe frågor. :)

Nu ska jag göra någonting vettigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0