Klockan har passerat 00.00..

Ja, så det betyder att för mig är det lördag men för er så har fredagskvällen knappt börjat..
Men jag kan ju berätta hur min fredagskväll blev.. Först kändes det som om jag sprang runt halva Wu för att hitta en bankautomat (överdriver enormt mycket).. Sen gick jag själv, kl 20 på kvällen, runt med 5000 i fickan som jag tagit ut för att jag ska ge hyresvärden. Usch säger jag bara.

Iallafall så kom tre kompisar hit för att titta på film, vilket slutade med att vi beställde Pyropizza.. Jag och min för-stunden-sambo somnade på golvet, och katten sprang runt och lekta med allt hon hittade..

Filmen var bara sådär. Den handlade om USA valet 2000 och hur de gick igenom procedur efter procedur för att få rösterna omräknade osv.. Om filmen är sann (vilket den är) Och om jag förstodd rätt så förstår jag inte alls hur USA kunde acceptera att Bush blev president, okej att han kanske fick tillräckligt med röster tillslut iallafall, men att över 20 000 personer ska ha omvandlats till 'kriminella' och därför blivit av med sin rösträtt är helt absurt!! Jag förstår verkligen ingenting. Trots att jag visste hur filmen skulle sluta (eftersom jag ändå är så allmänbildad att jag vet vem USA.s president har varit i 8 år) Så var jag hemskt nervös under filmen.. Löjligt.

Det var iallafall en trevlig kväll.

Jag ska snart försöka sova.. Imorgon kl 8 har jag HSK prov, vilket tydligen nu var frivilligt och jag vet inte vad.. Men jag ska gå dit och göra det ändå, går det inte alls så går jag därifrån och åker hem och sover.. Men min plan är ju att göra provet i januari, så det är ju lika bra att gå dit för att se hur det ser ut.. när det ändå är gratis menar jag..
HSK provet = Hanyu shuiping kaoshi = 中汉语水平考试.. = Provet visar vilken nivå du ligger på i Kinesiska.. Kommer man upp till en viss nivå (vilket jag inte ens är i närheten av just nu) Så har man rätt att plugga med kineser. Kul va?

Jaja, jag hörde ryktas om att vi inte ens skulle få reda på resultatet, så jag menar.. Jaja.

Nu ska jag se om vi kan få ihop internet. Och sen ska jag sova.

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0