Hejhej mina nära och kära och er alla andra..!

Hur står det till? Är allt bra hos er?

Hos mig är det toppen! Jag har nu varit borta i över 2 veckor, kanske 2 ½? Och jag kan inte säga annat än att jag mår bra.

Att åka ifrån mamma och pappa på flygplatsen var så otroligt hemskt och jättejobbigt. Många av er märkte ju att jag inte var hundra procent säker på att jag ville åka och kunde liksom inte säga med glädje att WIEE Jag ska åka till Kina!!
Men så fort jag satt på planet så kände jag ingenting längre, det kändes bara skönt. Dessutom så lyckades jag att sova 5-6 timmar utav 8 ½ så jag var rellativt utvilad när jag kom till Beijing..

Det första jag fick göra när jag kom var att hitta till mina vänner där jag skulle bo några dagar innan min Kamrat kom tillbaka så vi kunde flytta in i våran nya lägenhet..
Redan första dagen så gick jag till skolan för att registrera mig.. På tisdagen fick jag gå dit på morgonen och göra ett prov som visar vilken klass man tillhör..  Och redan på onsdagen var det dags att starta skolan, så allt gick lite allt i ett ni vet.

Min klass.. Ja.. De är helt okej. Jag tycker att den är lite för enkel, men jag valde att stanna kvar, dels för att först tyckte vi var så några så det skulle gå fortare, nu är vi helt plötsligt 17 st i klassen (suckar förtvivlat). Sen är en av mina lärare väldigt bra, så jag kände bara att jag ville vara kvar i klassen.. Men idag ångrar jag mig lite grann, för att klassen var inte snabb.. De har dåligt uttal och sådär. Det bästa med är den att människorna i den är ifrån Indonesien, Korea och Japan. Sen så har vi en Dansk och en fransman. Vilket slutar i att man måste prata kinesiska med sina klasskamrater för de kan inte prata engelska.

Tjejen jag bor med är en svenska som jag träffade förra halvåret när jag var i Kina.. Så jag delar en toppenfin lägenhet (toppenfin= så fin den kan bli i Kina) med en svenska, en kines och en katt.  Ja ni hörde rätt, det bor en kines i lägenheten.! :) Och jajust det, en katt också. Katten är lite galen men jättemysig när hon sover, då är hon hur gosig som helst, annars så är hon en pina som bara vill leka hela tiden.
Kinesen är min rumskamrats pojkvän.. Det tog mig ca 4 dagar innan jag faktist började våga prata med honom, och nu börjar det gå lite bättre.. jag vill ju inte påstå att vi pratar mycket, men lite.. Vi har börjat. Han brukar hjälpa mig med mina läxor.. Eller ja, han kollar igenom mina meningar och säger om de är rätt eller fel.


Jag funderar på att ta extrakurser.. De börjar om 2 veckor.. Den ena kursen är muntlig kinesiska, man får träna på uttal och så och det är 4 timmar /veckan, tisdagar och torsdagar.. Men samtidigt så fanns det en kurs med kinesisk målning och kalligrafi som är en gång i veckan/ 2 timmar, och jag tycker det lät så roligt..  Allmosor mottages ;)

Hur är Beijing då?? Det är som vanlgit.. Det är kineser överallt, blandat med lite västerlänningar här och var. Det är förvånandsvärt nog kallt! Helena vill åka till en sömmerska och sy en tunn jacka hon kan ha om kvällen, Meeeen jag har redan en tokfin jacka som jag fick av mina mor och far innan jag åkte till Kina, men den är för varm.. Förstår ni mitt dilemma och hur skulle ni göra?

Jag har inget mer att berätta just nu, eller jo det har jag ju alltid, men det är nog bäst för eran skull att jag slutar nu medans intresset fortfarande finns uppe för bloggen.. jag får ta mig tillbaka någon dag och skriva vad jag har gjort hittills.. För idag så skaffades internet till våran lägenhet.. Jag var även hos polisen och registrerade mig, så nu lever jag inte här olagligt längre. ^^

Det är några av er som inte har fått mail ifrån mig än och der beror på att jag inte hunnit att lägga in dem i min lista.. Men det kommer, den här veckan. Jag lovar!!

Puss och kram på er alla!!

Kommentarer
Postat av: Malin

eftersom jag är en born "spender" skulle jag köpa en tunn jacka ;)

2008-09-25 @ 12:23:41
URL: http://attorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0