Open mic = Söndag den 18/5

Ja.. Det är söndag, söndagen den 18 maj 2008. Vad mer finns det att säga?

I onsdags på Pubquiz så tyckte jag personligen att det gick jättebra! Ja, förutom att jag kunde svaret på kanske 5 frågor totalt, Iallafall trots våra jättebraiga 40 poäng 多 så hamnade vi på 6 eller 7.e plats. Inte bra.

I torsdags såg jag fram emot att få sova tidigt, men så blev det ju inte. En kompis till en kompis var i Beijing för dagen och ville ut och göra någonting, så vi skulle försöka roa honom vilket blev lite misslyckat. Först så har de byggt om propaganda så det är värsta jättekonstigt, plus att det var en massa människor där man inte ville umgås med, och när vi väl gick så var ju klockan så mycket att man inte riktigt kunde åka någonstans, så vi gick till Pepparbar vilketvar JÄTTEDYRT, men faktist väldigt goda drinkar.

Jag har nu åter igen varit på besök på Qinghua för att försöka ansöka till deras skola, och åter igen så lyckades jag att gå fel, Inte roligt! Så det hela slutade med att jag nu fyllt i en ansökan till samma skola som jag går på, nu ska jag bara bestämma mig för ett år eller ett halvår.

Jag har väldigt grova problem med att bestämma tid och sådant just nu. Tiden går oftast fortare än jag, men rör sig ändå så långsamt. Vissa dagar känns som om de aldrig tar slut. Mina problem just nu är att bestämma mig när jag ska åka hem. Den 29 juni, 3 eller 4 juli. Vad ska jag göra..? Jag vet, det är upp till mig själv att bestämma hur känge jag vill studera osvosv, Men jag önskar ibland att någon skulle kunna berätta för mig hur jag kommer att känna och tänka om ett halvår, om jag har bestämt mig för vad jag vill med mitt liv. HJÄLP.
Fast som alla vet så kommer jag ändå inte att lyssna på vad som sägs till mig, för att jag vet att i slutet så bestämmer jag ändå själv och för oftast inte så som folk sagt till mig. Smart.

Vi hade en lugn hemmakväll i fredags! Vi åt PyroPizza, vilket är jättegott, och så tittade vi på Red dragon hemma hos Ali och Louis tillsammans med Sven, som inte är svensk, men hans morföräldrar eller någonting var svenska så ja. Trevlig kväll.

Igår så var jag trött med lite smått ont i magen hela dagen, och planen var att ta det lungt och göra absolut ingenting, men så kan det ju inte sluta, inte en lördag i Beijing. Nej det slutade med att Louis och de skulle ut och frågade oss om vi skulle med, så vi tänkte att okej, vi ger det en chans. Vi gick till Lush och drack några drinkar, efter att ha förfestat hemma in några timmar. Sen möttes vi upp och drog till Sanlitun och besökte sammanlagt 4 barer på mindre än 3 timmar, ingen aning om hur vi hann med det eftersom vi ändå var en bra stund på alla ställen. Träffade en otroligt trevlig svensk.. Som jag iof inte ens minns namnet på, och så träffade jag på en dansk som var lite knas. :)

Det var roligt att dansa igen, även om vi råkade hamna på ett ställe där medelåldern kändes lite högre våran. Jisses.

Idag som sagt så har jag pluggat och pluggat och tittat lite på Gossip Girl och sen pluggat..

Nu börjar de spela gitarr här, och Jason är tillbaka så jag är lite lycklig. YEY. Äntligen kommer det vara bra igen. :)


Hoppas ni har det bra där hemma, jag har det jättebra Mycket i skolan men det är så det ska vara och allt därtill.

Hej!

Kommentarer
Postat av: karro

ha en bra dag! :D
kram

2008-05-18 @ 15:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0