Där mörkret är är svartare än svartast!

Ohja.. Har ni hört talas om staden som blir svart som natten kl 10 på morgonen?
Den kallas Beijing..

Nu undrar ni säkert vad jag håller på och talar om nu då. Jo, i går morse så vaknade jag runt 8 tiden och var sådär lagom glad att bli väkt utav en motorsåg utanför fönstret, men jag satte i öronproppen som ramlat ur som vanligt och somnade om lika snabbt igen. Men kl 10. ojoj! Jag blev livrädd! Från ingenstans vaknar jag till av en redig smäll som lät som ett pistolskott och det blekade till i rummet. Flyger upp ur sängen och tittar ut genom fönstret, och det är ingenting annat än svart. Okej inte svartsvart, men det var som att klockan var jättesent på kvällen, och jag började funderar på hur länge jag egentligen har sovit, (vilket jag blev väldigt glad när jag såg att klockan endast var 10) Men det var ändå väldigt obehagligt. Det visade sig att det var ett åskväder som drog över våran del utav Beijing och att en blixt hade slagit ner någonstans i närheten, för sen fortsatte det att dundra hela förmiddagen..

Nu var det åter ett tag sedan som jag skrev, och det blir så ibland, ännulängre tid sen jag uppdaterade min bilddagbok, och jag vet att jag lovade att göra det när mina mid-terms var slut, som slutade för en vecka sen, men ibland tar det lite för mycket energi och man ligger hellre och stirrar sig blind på ett avsnitt utav vänner som man ändå sett 10 000 gånger än att börjar förminska dessa dumma bilder som är gigantiskt stora.

Hur som helst, hur gick då mina prov, alltså ja. Jag sa ju att hörförståelsen gjorde mig jätteledsen, och att jag trodde jag skulle få max 10 rätt, men till min förvåning så fick jag 60 rätt! 60 utav 100 så jag är glad, för det är godkänt ^^ Där är beviset på att man visst kan chansa på 1, x 2 och ändå få bra :P
Grammatikproet blev jag lite besviken på.. Jag trodde inte att jag skulle få alla rätt, men jag sattsade på att få över 90, men jag fick 85,5 utav 100. Okej jag vet att det inte är dåligt men ni förstår nog, eller kanske inte.
Jag har inte fått reda på det muntliga ännu, så jag vet faktist inte hur det gick, det kändes inte så bra när jag gick därifrån.
Hursom så slutade den veckan med att jag gick och shoppade läroböcker för närmare 500 kr.. Varav jag faktist har börjat att använda 2 utav dem, duktigt va! (ett utav dem var ett lexikon som är GIGANTISKT)

Sens jag skrev sist har jag även varit på Lamatemplet.. Igen.. Och jag ska dit IGEN om 3 veckor eller något liknande. Men jag fick massor med fina bilder som jag ska lägga upp någon dag ;).. Buddastatyn var lika stor den här gången.. Den är 26 m hög.. och sen ja, jag kommer inte ihåg exakt hur det låg till med det där men den är iallafall med i guines rekordbok (stavas den så?)

Sen har jag varit på muren och vandrat runt i 2 timmar, och det var roligt, väldigt roligt, Jag tyckte att muren var häftig förra gången, men jag kände mig ändå uttråkad, men den här gången var det roligt och känders som en upplevelse som absolut var värd sina pengar. :) Men det var varmt, oj vad varmt det var! Så efter 2 timmars promenad upp och ner så fick vi äntligen åka hem för att sätta oss på ett Pubquiz och försöka föra Knäckebröds andan vidare, det gick dock inte så bra då frågorna var APSVÅRA. :(

I torsdags grät jag.. Oj vad jag grät.. Jonas, Marias pojkvän skulle åka hem. jag hade planerat att sitta någonstans för mig själv och ha ångest, men Nejdå, så fick det ju inte gå till. Jag fick glatt följa med till flygplatsen för att vinka av, och oj vad jag grät. Inte för att Jonas åkte, (saknar dig ändå jonas) Utan för att jag såg tiden då flygplanet skulle gå till Stockholm, ivlken tid det skulle landa, och jag fick inte följa med. Det kändes inte roligt någonstans..
Och bättre blev det ju inte utav att se alla flygplanen lyfta och flyga iväg, så jag satte på mig mina solglasögon (som förövrigt gör att jag ser väldigt häftig ut) tände en cigarett och stod och grät lite tillsammans med Maria.
Taxiresan hem var ju inte direkt någon glädjeresa. :/..

Nu är det såhär, att om vi har känsliga personer som inte gillar att läsa om ungdomar som dricker sprid, bör undvika det här stycker och hoppa över till nästa stycke.. Mamma och pappa, det gäller även er. :)
I fredags bestämde sig Maria och jag för att vi skulle dricka lite.. Så vi träffade Loui och hans kompisar på Lush.. Där det är "Köp 2 drinkar och få den tredje på köpet" Och naturligtvis gjorde vi det, Var.. Den kvällen var inte så hemsk, slutade med att vi blev trötta och uttråkade, köpte pizza, satt och nynnade på samma melodi om och om igen i 1 timme i olika takter, sen åkte vi hem och sov.
Lördagen blev lite värre än så. Åter igen så köpte vi 2 och fick den tredje.. drack lite för fort.. Och sen drog vi vidare till en bar där varje drink kostar 10 kr styck. Kvällen blev inte lång, men det blev mycket sprit. Väldigt mycket sprit för oss alla.

NI KAN BÖRJA LÄSA IGEN!
Idag så vaknade jag sådär lagom och kände att usch vad ska jag göra idag.. Jag borde plugga, jag borde lägga upp bilder, jag vill ringa hem.. jag borde städa. Det slutade iallafall med att jag och Maria åkte till det där företaget som har velat att vi ska komma dit och provsjunga ett tag nu, och det gick ju käpprätt åt skogen med sjungandet.. Det var svårare än vi trodde, även om vi kunde sångerna utantill. Så ja.. Det slutade med att vi insåg att vi inte ätit på 24 timmar så vi åkte till Lush, satte oss och åt, och ja, här har vi suttit sen kl 16.00..

Nu börjar Open Mic, och vår nyfunna vän ska sjunga sen, Han är SÅ snygg.. Bara så ni vet ;)
Det känns rätt coolt att man ändå kommer inte i olika kretsar, bara mer och mer. Man märker liksom att ja.. Det är en rätt go känsla ändå :)

Nu ska jag avsluta dagens blogg då jag antar att den redan blivit alldeles för lång :)
Hoppas ni mår bra där hemma.. Om 2 månader, ca 60 dagar.. ca 9 veckor så kommer jag hem <3

Pussochkram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0