Ursäkta min seghet..

Det var ett tag sedan jag skrev nu, men jag kan skylla på att vi inte har internet så ofta, och när vi väll har så orkar jag inte skriva :)
Men nu har jag nog massor att berätta, ohc eftersom jag inte vet när jag skrev senast, så skriver jag det jag kommer ihåg :)

I tisdags var jag otroligt trött när jag kom till skolan, och kände att allt var jobbigt, men ändå var man rätt så glad, hela klassen var glad om vi ska säga så.. Helt plötsligt säger min lärare att idag ska vi ha ett oförberett prov på kap 10-15, som egentligen innehöll från kap 5-16 (vilket vi inte har läst eftersom vi bara läst 10-15) Så det var en hel del glosor som man inte kunde..
Jag klarade mig rätt så bra, men vår lärare insåg snart att det inte var någon idé utan alla fick ta hem provet och göra klart hemma.
Om jag sa att hela klassen var rätt så glada under förmiddagen så var det en helt annan stämning när vi gick därifrån, det var inte någon som var glad just då. Så nu försöker jag att bygga upp ett annat system att studera på :) Det går inte så jättebra än så länge, men jag förösker ju iallafall.

I onsdags var jag och hämtade mig jacka och klänning.. Jackan blev jättejättefin :) Tycker om den, lite stor på vissa ställen, men jättefin ändå.. Nu funderar jag på att sy upp en trekvartsärmad kavaj.. men jag försöker att vänta någon timme eller så :) Har även hittat en klänning, men får jag oxå vänta med..

Jag har nu skaffat mig en språkkompis, som jag iof inte har haft tid att träffa än, men jag ska försöka hinna med det den här veckan.. Jag vet inte hur det gick till.. Men det känns som om jag inte har någon dag över. Imorn ska jag träffa Like, och jag måste öva innan det, och på onsdag ska vi hämta Marias kjol och då kommer jag åka till hennes skola och sitta och plugga tills hon slutar, och sen är det pubquiz på kvällen..

Sen är det torsdag, och då ska jag träffa Like igen, iof kan jag ha tid med henne på kvällen, men jag skulle behöva vara för mig själv och bara ta det lugnt någon kväll :S Och sen är det fredag och vem vet vad som händer på en fredag :O IOf har jag ju tid att träffa henne efter skolan och fram till kvällen.. Ja så får det bli, ska fråga om vi kan ses på fredag ^^

Om jag ska fortsätta vad som har hänt sedan sist dårå.. Vi var på Pubquiz förra onsdagen och bestämde oss för att döpa oss till Knäckebröd.. Vilket dendära Amerikanen hade väldigt svårt att uttala, dvs han kunde inte alls :P Loooooooooooooooooooooooooser..

På torsdagen vet jag inte vad vi gjorde.. säkert något som inte var vettigt. :):P  Dvs, Lush..

I fredags gick jag och Maria och träffade Erik och Angelica på Lush, sen gick vi till en punkklubb D22 som spelade punk-ska.. Det var väldigt bra och väldigt duktiga människor som spelade, så det var roligt, dock var jag otroligt trött och hade ont i halsen, så jag fick åka hem och sova klockan 3 :S :P

På lördagen så handlade vi lite 80-tals prylar till en fest, jag var inte så 80-tal faktist, men det var roligt.. Vi träffade Micke, våran svensk vi träffat här, har jag berättat om honom? Det har jag säkert.. Iallafall, festkvällen slutade på Lush med vattenpipa med jordgubbssmak.. Och nej mamma, det är inte som att röka cigaretter, jag lovar.. Det är bara lite vatten med smak.. Typ. Iallafall så somnade jag runt kl 6 på morgonen då det började ljusna här..


På söndagen gick vi som vanligt till Lush och vilade efter en hård förmiddag med sömn och filmtittande, där satt vi vid internet en stund, sen gick jag ut och gick 30 min, och sen var det bara jag, Micke och Maria kvar (utav oss) Som skulle lyssna på Open Mic.. Och naturligtvis kom våran söta lilla kille, Richy, och han satte sig och pratade med oss.. Vilket vi fick reda på att han varit här i 6 år, och är 31 år (besvikna) Men han sjöng en massa sånger för oss, blandannat With or without you, vilket jag kan säga att han gör underbart bra.. Det var typ Maria och jag som var hans fanclub, skrek och klappade och visslade, Så antingen ser han oss som väldigt roliga, eller som att vi är störtkära i honom, i vilketfall som helst fick vi pussar på kinderna innan vi gick.. ^^ Vilket jag har märkt är väldigt vanligt att göra här, lite chockerande, typ alla gör det, och ja, ibland tycker jag faktist att det är obehaligt :P

jajaust det, Jag och Maria sjöng oxå.. Efter ett antal Baccardicider och så, Det var mest roligt än bra.. Men jaja, nu har vi gjort det också ;) Man ska öppna sina vidder, och jag menar, även om vi inte gjorde det bra någonstans, så mår vi bra utav att vi vågade, ^^

Det är väll istortsett det som har hänt.. Jag kom hem kl 1 imorse och var väldigt trött när jag gick iväg till skolan 7.15 men lektionerna gick bra, som tur var hade inte någon pluggat, så jag behövde inte känna mig så dum att jag var trött, därimot var Tingli lektionerna väldigt jobbiga, men det är mest för att de är så sjukt tråkiga (lyssna och förstå lektionerna)

När jag kom hem idag satte jag mig och tittade på Ugly Betty en stund, och sen åkte jag och Maria till Lush.. Kände mig tvungen att blogga lite nu, annars finns de ju de som klagar ;) 
Men ni kan ju typ kommentera någon gång då och då??

iallafall, nu måste jag plugga.. Puss och kram på er :)

Glad Påsk såhär några dagar efter, själv firade jag Påsk med kokt ägg och ett stekt :P Och sen ingenting mer påskaktigt..

That's China man. !






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0