Åter igen en sen natt..

Jag börjar undra vad jag gör för fel eftersom jag aldrig kommer i säng när jag säger att jag ska det.
Men idag har jag "en bra ursäkt".. Maria ville åka och äta på Lush, jaha tänker ni, varför åkter hon då inte själv? Därför att jag ville vara social??
Och inte ångrar jag mig för det.. Fick killen på Lush att tillochmed skratta idag, iof var det för att jag brände mig på téet och gnydde, och andra gången för att jag var så förvirrad, men ändå, Han log med hela ansiktet :O
Och sen var det två jättesöta pojkar där ikväll, det är så jag ångrade mig att jag åkt istortsett osminkad, i mjukisbyxor och allmänt slusk, men det är ingen som bryr sig om sådant.

Och som det inte var nog?? Fast att våran hiss skulle börjat funka dygnet runt igår(!) så funkar den fortfarande inte!.. Kom hem nu 8 min över midnatt och naturligtvis fick vi springa de där sablans 8 våningarna.. Det är alltid lättare med lite alkohol i kroppen -___- 

Vad har hänt annars då?? 
Idag träffade jag Li Ke, killen som ska lära mig kinesiska.. Och han var otroligt trevlig och snäll och duktig, han fick tillochmed mig att förstå, förutom då jag inte förstodd vilket iof var fler gånger än då jag verkligen förstodd, men det var roligt. Han klagade på att jag inte pratade ut och högt, utan mumlade mest, så det fick jag bakläxa på, annars sa han att mitt uttal var bra och att tonerna var jättebra.. Vilket naturligtvis gjorde mig otroligt glad..
Maria påstår att jag satt och fnittrade en hel del, och på det påståendet måste jag nog svara att Ja det gjorde jag, men för det första är han gullig och för det andra var jag nervös och för det tredje så log han mycket vilket gjorde mig än mer generad :P Så JA JAG FNITTRADE!

Iallafall, jag tror att lektionerna kommer vara till nytta, nu måste jag bara lägga på ett kål med alla tecken och glosor, försöker komma på ett bättre system hur jag ska lära mig dem, men det vill sig inte riktigt ännu, men det kommer innan veckans slut, lovar.

Jag börjar gilla min klass mer och mer nu.. I går/måndags så var vi ute och åt lunch tillsammans.. Trevligt och gott. Man börjar känna att alla börjar höra samman lite och att man verkligen går i en klass..
Som Dongming sa då jag hade varit sjuk..
D - Vad glad jag är att du varit sjuk..
H - hmm??
D - Ja alltså, det betyder ju att du inte byte klass.. utan att du stannar hos oss..

Det tycker jag var gulligt :D 
           Idag spenderade vi lååååååååååång tid på en tråkig text jag lärde mig redan de första 10 min, sen skulle vi två och två komma på en nya historia om samma text, eller ja, ett nytt sätt att berätta den på, och som vanligt hamnade jag med Dashi som är Korean och som pratar väldigt tyst, och när det väl var våran tur att köra våran dialog så fick vi ställa oss framför hela klassen O_O Läskigt?? JA!! Men man kände sig ändå trygg? Man visste att gjorde man fel så skulle man inte bli mobbad för det, utan vi skrattar tillsammans och sen så ja.. Vilket känns väldigt skönt.
För övrigt så gick våran dialog jättebra :D

Annars har det inte hänt så mycket.. Har inte pratat med  någon hemma nu på 2 dagar, så jag ska väll försöka höra av mig imorgon och se vad som har hänt där..

Hoppas ni mår bra allesammans :D

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0