En dålig hårklippning.

Här sitter jag nu åter igen på Lush och funderar över veckan som gått.

Det har inte hänt så otroligt mycket eftersom jag i tisdags vaknade med en sådan förkylning så jag trodde att huvudet skulle explodera, med andra ord så mådde jag inte så bra.
Näsan var täppt och det gick inte att få igenom någon luft, ändå så rann den som en tok så jag fick snyta mig hela tiden. Huvudet var tungt och gjorde bara ont, så jag stannade hemma ifrån skolan, och gjorde inget annat än sov till kl 15..  gick upp en stund och gick sedan och sov igen. Fick tvinga mig upp för att träffa Li Ke och träna kinesiska, vilket slutade med att jag inte förstod så mycket utav vad han sa, men han var väldigt gullig och tog det lugnt.


I onsdags vaknade jag med samma problem att det gjorde ont överallt, gick inte att sova, huvudet gjorde så ont att till och med kudden kändes stenhård, vilken den inte gör annars, så jag stannade hemma och tittade lite på film, pluggade en hel del tecken.. Sen på kvällen för att få lite socialt så åkte jag till Lush och satt och pluggade där i 1,5 timme tills Maria kom och vi åt mat, och jag gjorde något mer vilket jag inte minns. På kvällen anlände sedan folket för Pub Quiz vilket gick jättebra i början för mig och Maria då de första 10 frågorna var om Vänner, YEEEY, jag saknar den serien, borde sätta mig någon dag och titta igenom några avsnitt, men det känns som om man aldrig har tid, fast att jag har det? Jag har ingen aning.. I vilket fall åkte jag hem sedan och slocknade snabbare än jag trodde man kunde göra.


Ja, hur kul onsdagskvällen än var så var det nästan inte värt det, för på torsdagsmorgonen mådde jag sämre än någonsin, allt kändes svullet och jag kunde inte prata så väl, vilket resulterade i att det blev ytterligare en dag hemma i sängen till att börja med.. Pluggade och tittade på Ugly Bett. På sena eftermiddagen tog jag och Maria en taxi in till stan för att hämta hennes kjol, och beställa en sak till Helena, Ohnej, inte en till >___< men ibland måste man få? Jag börjar känna mig tråkig med att ha samma kläder dag ut och dag in, alla idéer om hur man kan variera har tagit slut, om man det ska matcha någonstans, vilket det iof inte gör ändå.

I alla fall, hungriga och trötta satte vi oss på vårat gamla hotell, det vi bodde på förra gången när vi var i Beijing, och åt Lunch, kl 17.00 varav vi inte hade ätit något innan.. Sen spenderade vi en stund hos sömmerskan och hennes man, vilket egentligen borde sägas som, Skräddaren och hans fru, men ändå, de är otroligt trevliga människor och ja, jag tycker om dem otroligt mycket.

Efter att vi var klara där så drog vi till Lush för att möta upp Alex och Erika, och försöka studera en stund, vilket gick jättebra. Pluggade i alla fall 1 timme och fick hjälp av den söta killen, dvs enda manliga kinesen vi hittat som har rumpa :O i alla fall, han är väldigt söt och trevlig och väldigt hjälpsam när han ser att man inte alls förstår, vilket är rätt så ofta ;)


Träffade vår norska vän Joakim och han och jag bestämde att vi skulle pröva på om det gick att lära en kines engelska. Så just nu är jag provanställd 2 timmar i veckan till att börja med och om det går bra/hjälper något så kan det bli mer, vilket jag tycker är otroligt bra, för pengar behövs alltid. :)


Fredagen var den hemskaste hittills. Jag och Maria bestämde oss för att åka och klippa oss, vilket vi skulle åkta till ett bra och känt ställe, och vi åkte i tron på att det skulle bli bra.


Varför var det inte bra??


  • Det ösregnade, och var kallt, så vi fick först ingen taxi, och sen fick vi sitta i bilköer.
  • De kunde inte färga brunt i mitt hår? För då var de tvungna att bleka det 2 gånger innan? Jag menar hallå kom igen, så det slutade med att jag la i en röd färg igen, eftersom jag var tvungen att dölja min 1,5 cm lång utväxt.
  • De klippte håret jätte illa!! Han frågade om han kunde klippa lite på luggen, och lite för mig är verkligen lite, så jag sa okej, vilket slutade med att han klippte luggen från 2 olika håll? Så på ett ställe, ungefär i mitten av luggen så är håret kort! Jag förstår inte alls vad han höll på med, och jag var så förvirrad och sa inte åt honom att sluta.. Sen hade han problem med hur han skulle klippa resten av håret så ja.. Jag vet inte alls, det ser väll på ett ungefär ut som vanligt men ändå inte? Nästan som 3 olika frisyrer i ett hår, får hoppas att det blir bättre när jag får tvätta det själv och pyssla. Men nu kommer jag köra med uppsatt lugg i 3 månader igen.
  • Vi fick ingen taxi när vi skulle hem. !!!!!!!!
    Vi gick ute i regnet, utan paraply, utan regnkläder, och ja, i tygskor och inte så varmt klädda i 1, EN TIMME innan vi lyckades få tag på en taxi. Om det hjälpte min förkylning? Absolut inte. Och vi fick sitta i köer i 2 timmar! Det kostade oss iof bara 83 kr, men ändå, 2 timmar taxi är inte så roande, inte på något sätt. Så jag och Maria åkte till Lush och köpte med oss mat hem, gick till affären bredvid och köpte allt onödigt vi kunde hitta, åkte hem, la oss under våra täcken och tittade på Stardust, vilket var en dålig film, ja.

Som sagt fredagen var hemsk, iof slutade den väldigt bra med filmkväll under täcket och sen sex and the city, men innan dess så var det hemskt. 
Insåg till min förtvivlan att det var första hemmakvällen en helg/fredag på 1 månad och 3 veckor.. Men det var skönt.


Igår lördag så åkte vi till Lush, igen, som jag nu insåg att jag varit på nästan varje dag den här veckan, och träffade Marco!! Marco som gick i min klass i Motala och förra Kina - omgången. Det var trevligt att pratas vid, och han hade förändrats massor, klädstilen, klippt av sig håret, rakat av sig skägget, hur han pratade och ja, massor utav saker. Men det var otroligt trevligt, synd bara att det var lite stressigt med tid, men nästa gång han kommer får han vara här längre tycker vi. Tydligen har han skaffat sig en flickvän här i Beijing, bor någon annanstans där han jobbar som lärare. Jag fick en hel del av mina misstankar besannade om hur det egentligen låg till, nice, eller något. I alla fall så var det trevligt.


På kvällen hade vi förfest hemma hos oss, vilket det helt plötsligt var massor med människor, men trevliga människor, så det var roligt. Men Maria och jag drog rätt så tidigt till D22 och lyssnade lite på Liveband och träffade Erik och några till. Och vilka hittade jag inte där om inte mina klasskamrater jag inte träffat på ett tag, inte så bra, men han var så full så han tänkte inte på det, men vet ni vad det gulliga var?? Han sa något till Maria som gjorde mig jätteglad, och han sa det bara sådär så han måste ju mena det, Och det var att jag var duktigast i klassen ^^ Jisses om jag blev glad utav det, och kände helt plötsligt hur kraven höjdes på mig. Usch.


Om sanningen ska fram så tävlar jag och Koreanen med varandra i hemlighet om vem som är bäst, och man kan inte tävla med en korean, speciellt inte om han har jättelätt för språk och kan tala flytande koreanska och japanska och sådär, men ändå jag försöker, och han tävlar med mig också i hemlighet, fast det är inget som nämns högt.


Förlåt för att mitt inlägg nu har blivit så långt, det var inte alls min mening idag, det var därför jag satte mig och skrev i Word idag för att ha någon koll på hur mycket jag faktiskt skriver, men det gick ju inte så värst bra. Men om det var tråkigt så antar jag att ni har slutat läsa för länge sen.


Nu ska jag sätta mig och plugga igenom kapitel 14-17 tills jag kan dem utantill, ska även försöka få tag på min far så vi kan prata lite, han inte pratat med honom nu på en vecka, det är lättare att prata med mamma eftersom hon är hemma och inne lite mer. Klockan är 17 nu.. Så jag måste börja, om 3 timmar är det omöjligt att plugga här eftersom det är Open Mic ikväll och det vill vi ju absolut inte missa, speciellt inte när vi äntligen blivit vän med Rich, vilket vi tycker är roligt ;)


Jaja, hoppas ni alla har det bra där hemma, som sagt, jag ska försöka bättra mig och blogga mer i veckorna så de inte blir så långa, men det är för att jag inte alltid har Internet, och då har jag ju mer att berätta när jag väl har Internet.


Ska svara på lite mail och så senare, ^^


Puss och kram på er, hoppas ni mår bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0