Åka på semester.. till Sverige?

Ja mina vänner.. Det låter som om jag får åka på semester även i år, vilket jag iof inte gjorde förra året. Men jag har istortsett bestämt mig för att åka hem till lilla Sverige och Lilla lilla Askersund i juli och vara hemma i nästan 2 månader. Om det känns rätt? Ohja, det gör det verkligen.

Undrar ni varför jag inte vill vara kvar när Os och allt ska vara? Jag har tänkt efter. Kommer jag inte få något sommarjobb här, vilket inte är troligt, så kommer jag att ha otroligt tråkigt, plus att jag kommer slösa otroligt mycket pengar på ingenting? Nu använder jag mig mycket utav ordet otroligt. :)
Ja, det är billigt i Kina osvosvosv, men tänk er, alla världens länder kommer komma här under augusti månad, det kommer att vara folk ÖVERALLT!
Varenda Taxi, på Lush.. På stan? Tunnelbanan? Det kommer att tillbringa sin tid överallt, och jag vet inte riktigt är värt att utsätta mig själv för allt som kommer pågå runtomkring, som säljare som skriker efter en, osvosv. Så njaa, jag funderar på om jag inte ska låta mig få åka hem och ta det lungt, jobba lite och umgås med nära och kära, för tro mig, under den 1,5 månaden måste ni umgås med mig om jag så ska få tvinga er :D

Nu ska jag bara hitta någon billig flygbiljett fram och tillbaka, kanske får mellanlanda på något roligt ställe, men det är nog värt det ^^


Vad har då hänt sen sist. Jo det ska jag berätta för er.
Imåndags så kom jag till skolan och alla blev lyckliga att jag levde, dock lite oroliga när jag lät som en skata så fort jag öppnade munnen, så folk tyckte lite synd om mig.. Sen gick jag och åt mat med 11 italienare och 1 ryss.. Roligt? Sådär, maten smakade inte bra eller något, så det slutade med att jag och Maria möttes upp och handlade hos våran lilla gubbe och tog med hem. Vi tog även med oss jordgubbar som vi satt och mumsade på framför sex and city.
Sen hände det roligt :D Jag åkte iväg till mina norska vänners kontor där jag skulle lära ut engelska, och det var verkligen roligt! Det är 2 kineser, som det senare visade sig att de var ett par (jättesöta). Så jag lärde dem att utal och lite grammatik. Det bästa är att jag får bra betalt för det ;) Men det är bara provanställning än så länge, så jag ska inte bli för glad, men det var iallafall roligt.
Efteråt satt jag och försökte lära Joakim, en utav norskarna.. den enda jag kan namnet på iof, kinesiska. Och om vi säger såhär, inte illa menat Joakim om du någonsin råkar läsa min blogg, men det var lättare att lära kineserna engelska. Ujuj säger jag bara, men ivilket fall som helst så hade jag roligt och det är huvudsaken. Plus att kineserna sa att min kinesiska var bra ^^ Då då blev jag både generad och glad ^^

I tiwsdags råkade jag försova mig till skolan, Förlååååååååååååt. När jag var påväg till skolan gick det inte att få tag på någon taxi, så jag fick gå vilket tar 25 min vilket gjorde att jag blev ytterligare lite sen. Som tur var hade jag övat ordentligt på glosorna, vilket de andra uppenbarligen inte hade gjort, så jag kunde hoppa in och ändå förstå vad som händer. YEY.

Efter skolan gick jag och satte mig på Lush och pluggade i 5 ½ timme.. Eller ja, jag satt och skrev brev i 3 timmar (på kinesiska) och åt mat i 1 timme medans jag tänkte och lyssnade på musik och pluggade resten..

Sen ja.. onsdags var det pubquiz som vanligt, torsdag var det skola.. Sen så gick vi till D22 där ett band spelade, eller ja, rätt så månge band men ändå. Ett av bandet ska tydligen vara ett utav Beijings bästa band, trummisen bestod utav en tjej som inte var längre än 1.50 men var grym på trummor! Helt galet bra.

I fredags var vi lediga då det var någon högtidsdag för de döda. Duktiga jag sov en stund sen åkte jag och pluggade i många många timmar.

Idag har jag städat en helt del, sen har jag suttit på lush och skrivit ett lexikon åt mig själv. I bokstavsording, alltså ja alla ord som jag behöver kunna inför Mid-term som är om 15 dagar. Om jag är nervös? Självklart, jag har ingen aning om hur det här ska gå. Usch säger jag bara.

Nu ska jag fortsätta att skriva lite och sen äta mat. :) Hoppas ni mår bra där hemma, vi hörs snart igen. Lovar.. Imorn kommer jag att spendera min tid här eftersom det är Open mic på kvällen, och ni vet vad det betyder ;)

Min förkyldning har inte släppt än, är fortfarande hes och snorar.. Och ni anars inte hur mycket man kan ha i näsan, helt galet mycket. Jaja.

Hejdå! Puss på er. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0