Sorg, förtvivlan, början på ett nytt liv.

image1

Det är väll såhär jag känner mig just nu för tillfället, fast tvärt om.

Jag är trött. Trött på alla människor, trött på tillvaron trött på idioti. Annars så är jag inte speciellt trött, det är nu jag känner mig rätt så pigg, men så kommer människor med den depprimerande kommentaren "Vad du ser trött ut" jag vet inte hur många som sa det till mig igår.

Jag är glad, jag vet vad jag ska göra i höst, och där känner jag mig trygg för tillfället. Behövs inte så mycket mer i mitt liv just nu. Jag har planer som börjar redan på måndag och går det bra, ja då kommer jag bara bli glad. Men den som lever får se.

Just för tillfället så saknar jag skolan, vill inte jobba mer på Ica, jag trivs inte där. Men det är min sista dag imorgon så jag behöver ju inte vara orolig.

På lördag ska vi ha släktträff vilket jag tycker ska bli trevligt. Av någon anledning har folk fått en negativ bild utav det hela och tror inte att jag gillar min släkt, men det har de helt fått om bakfoten. Jag trivs oftast med dem, beror ju iof helt på med vem och vilka, men det går alltid bra. Vi är ju släkt liksom.

Att få negativ bild av allt är väll inte så svårt, inte heller att få saker om bakfoten. Nu för tiden känner jag mest för att vara tyst i vissa tillfällen för att det helt enkelt inte lönar sig att säga någonting.
- Säger man någonting, så får man skit för det
- Är man tyst så får man skit för det.

Jag har vissa vänner som anser att man kan hunsa lite med en och det tål jag inte, jag anser att varje person har en egen fri vilja och åsikt och känsla om hur saker ska göras och skötas. Sen att man ibland får hänga med i mängden det både måste man och behöver man. Men att befalla en annan människa, ohnej, då har man satt sin sista potatis, det är ju inget Bdsm-förhållande precis.

Föresten så har jag bestämt tid för tatuering nu, säger inte när det är eftersom jag inte vill att någon av er ska veta, ifall jag skulle råka dra mig ur. Men det är rätt så nära.. närmare än man tror när man står och ser en söt pojke i ögonen, några utav de vackraste ögonen man sett.. Då kan man gå på mycket. Usch usch. Jag är lite rädd. Smärta, jag vet inte riktigt om det är min grejj. Som sagt, vi lever inte i något Bdsm-förhållande!

En bekant frågade mig här om dagen om jag inte kunde tänka mig att gå mer i kyrkokören, för de börjar träna på onsdag och de behöver folk. Visst, jag ser väll egentligen inga problem med att sjunga kristna låtar, och det är bra att lära sig allt med att sjunga i en stor kör (för de är väldigt duktiga) men jag vet inte riktigt om det är någonting för mig, Jag känner inte för att sitta i kyrkan titt som tätt och sjunga öppet, fast jag funderar ändå på att ev gå dit på onsdag kväll och vara med första gången och se om det känns kul eller inte. man vet ju inte förens man provat.

Jag måste nog avsluta nu. Klockan är 23.30 och jag ska upp och börja jobba kl 13. OMG! Suck.
Fast vet ni något bra med att jobba på Ica?? Jag har fått gratisbiljetter till Cirkusen som är på måndag <3 så då ska vi på cirkus, YEAH!

Annars hälsar jag till er alla, puss och godnatt.

Kommentarer
Postat av: Cattis

det där eviga "är du trött"andet, så fort som man inte ler eller sminkar sig (i mitt fall) så får man frågan. När man sen svarar surt (såklart, jag blir sur när folk tycker att jag ser risig ut, för det är ju det som "är du trött får ut på, att man ser lite sliten ut") Nej jag är inte trött, jag har bara inte sminkat mig! så tro folk att man är på superdåligt humör och sen får man höra det i en halv evighet.
spännande med tatueringen, jag ser fram emot att se hur den ser ut :)

2007-08-10 @ 08:16:18
URL: http://cattis.wordpress.com/
Postat av: sofie

åh, de ögonen.

2007-08-13 @ 23:40:24
URL: http://soofiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0